Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förfrågningar

Jag undrar om någon kan förklara hur uc betyget fungerar med förfrågningar? Ska man helst vänta till det har gått tre månader sedan sista förfrågan? Jag öppnade konto i ny bank och fick då en förfrågan (tänkte inte på det när jag öppnade kontot ) Räknas den som de andra när man söker lån?
När går uc betyget ner efter en förfrågan går ut? Samma dag eller efter flera veckor? När går uc betyget ner efter en betalningsanmärkning eller skuldsanering går ut? Inte direkt?

Du kan väl låna i någon bank som inte köper tjänsten med UC-betyg, till exempel Swedbank. (Som förstås tar en UC på dig, men utan betyg.) Nu gör de möjligen någon egen värdering av tidigare upplysningar, men hur den ser ut är svårt att veta.

Jag undrar om någon kan förklara hur uc betyget fungerar med förfrågningar? Ska man helst vänta till det har gått tre månader sedan sista förfrågan? Jag öppnade konto i ny bank och fick då en förfrågan (tänkte inte på det när jag öppnade kontot ) Räknas den som de andra när man söker lån?
När går uc betyget ner efter en förfrågan går ut? Samma dag eller efter flera veckor? När går uc betyget ner efter en betalningsanmärkning eller skuldsanering går ut? Inte direkt?
Det beror ju helt på vad du vill göra. Vad menar du med skuldsanering går ut?
Antal ff påverkar ditt betyg. När ff blir 6 månader brukar betyget blir något bättre, beroende på antalet och belåningsgrad. Ff finns kvar exakt ett år. Då försvinner den.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp