Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

förfrågningar vid ansökan om lån

Hur snabbt registreras att man ansökte om hos UC eller Bisonde?
Låt säga att jag har inga förfrågningar registrerade på min UC/Bisonde och jag ansökte om lån hos olika banker samtidigt/ samma stunden. Kommer de att se att jag har ansökt hos bankerna eller tar det någon dag ?

Hur snabbt registreras att man ansökte om hos UC eller Bisonde?
Låt säga att jag har inga förfrågningar registrerade på min UC/Bisonde och jag ansökte om lån hos olika banker samtidigt/ samma stunden. Kommer de att se att jag har ansökt hos bankerna eller tar det någon dag ?

Bisnode brukar uppdateras i real-tid vad jag har märkt. UC brukar kunna dröja någon dag innan det dyker upp tycker jag. Dock om du ansöker via en låneförmedlare verkar det som att du blir "blacklistad" direkt av banker som ansökan har gått ut till om du försöker att ansöka sen på en av dessa banker direkt.

Någon kan rätta mig om den vill men det är denna bilden jag har fått.

Tack för ditt svar, men menar du att om jag ansöker hos 5 olika banker som använder sig av UC , kommer ingen av dem att se att jag har ansökt hos de andra 4?

Tack för ditt svar, men menar du att om jag ansöker hos 5 olika banker som använder sig av UC , kommer ingen av dem att se att jag har ansökt hos de andra 4?

Det är det som är knepigt. Jag har märkt att det oftast inte brukar uppdateras på MinUC men jag är ändå säker på att andra banker ser det konstigt nog. Man skulle ju annars kunna ansöka på massa banker samtidigt och låna miljoner men så är det inte. Ursäkta luddigt svar, tror jag har solsting. :D

Simpelt svar: På UC registreras det direkt, dock syns det inte för dig att det har registrat.

Det registreras och påverkar omgående, nästa ansökan någon millisekund senare ser den andra ansökan

Ok, så det är är alltså dåligt att ansöka hos flera förmedlare samma dag?
Är det så bättre att vänta 1 dag ex, man ansöker hos Zmarta på Måndag och sedan Lendo på TIsdag?

Ok, så det är är alltså dåligt att ansöka hos flera förmedlare samma dag?
Är det så bättre att vänta 1 dag ex, man ansöker hos Zmarta på Måndag och sedan Lendo på TIsdag?

Många banker sägs ha någon form av blacklist på 30-45 dagar (ej verifierad information) där de inte kommer ge erbjudande om du redan sökt nyligen. Jag vet inte om detta bara är spekulationer eller om det är sant. Jag sökte däremot på en låneförmedlare för drygt en vecka sedan på 250K och fick bara ett erbjudande av en bank vilket jag valde att inte ta. Jag sökte sedan nu senast i torsdags på 200K hos en annan låneförmedlare och fick bara ett erbjudande av en annan bank än den första trots att den också fanns med hos den första låneförmedlaren. (Jag rekommenderar dock inte att ta så många förfrågningar så nära inpå, jag hade helt enkelt inget att förlora).

Vet inte om detta hade att göra med att jag sökte på 200K kontra 250K; däremot så uppmanar man ofta här på forumet att "sök så högt du vill, bankerna kommer ge erbjudande på det som de kan" men nu blev man osäker på om det alltid stämmer. Svårt att säga, alla parametrar finns inte direkt synliga för oss användare.

Många banker sägs ha någon form av blacklist på 30-45 dagar (ej verifierad information) där de inte kommer ge erbjudande om du redan sökt nyligen. Jag vet inte om detta bara är spekulationer eller om det är sant. Jag sökte däremot på en låneförmedlare för drygt en vecka sedan på 250K och fick bara ett erbjudande av en bank vilket jag valde att inte ta. Jag sökte sedan nu senast i torsdags på 200K hos en annan låneförmedlare och fick bara ett erbjudande av en annan bank än den första trots att den också fanns med hos den första låneförmedlaren. (Jag rekommenderar dock inte att ta så många förfrågningar så nära inpå, jag hade helt enkelt inget att förlora).

Vet inte om detta hade att göra med att jag sökte på 200K kontra 250K; däremot så uppmanar man ofta här på forumet att "sök så högt du vill, bankerna kommer ge erbjudande på det som de kan" men nu blev man osäker på om det alltid stämmer. Svårt att säga, alla parametrar finns inte direkt synliga för oss användare.
Jag håller med och det bäst är att först söka hos någon bank som kör Bisonde ( t.ex Wästgöta )och sen söka hos låneförmedlare typ Lendo eller zmarta. Det kommer kanske å funk men beror på helt och hållet förutsättningar

Det kan ju inte vara till fördel att söka många lån tätt inpå.

Läste någonstans att man kan söka typ 100k sen när man har fått erbjudande då kan man höja beloppet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp