Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förfrågan kring att samla lån - tips

Hej alla!

Jag har idag två blancolån på totalt: 654.998:-

Lån 1: Sevenday - ränta 7,4% Lånebelopp: 491.695:-

Lån 2: SEB - ränta 8,55% Lånebelopp: 163.303:-

Har det senaste försökt amortera lite extra varje månad på lånet hos SEB. Dels för att det lånet har högst ränta och att lånebeloppet är det lägre av dom två.

Vad tror ni om att försöka samla 600.000:- totalt med en ansökan hos Lendo och om beviljat fokusera på det som är överstigande för att i framtiden endast ha ett lån?

Totala månadskostnaden för de bägge lånen idag (ränta+amortering):
Sevenday: 5400:-
SEB: 2500:-
Totalt: 7900:- per månad.

Mina förutsättningar:
Årsinkomst: 620.000:-
UC: 0,6
Förfrågningar senaste året: 1 st

Önskar er en fin kväll!
Vi har nästan exakt samma förutsättningar och jag fick inte bättre erbjudanden än de du redan har, kolla min tråd nedan. Hoppa mellan annuitetslån för marginell ränteskillnad betyder dessutom bara att du betalar mer i ränta i slutändan.

Vi har nästan exakt samma förutsättningar och jag fick inte bättre erbjudanden än de du redan har, kolla min tråd nedan. Hoppa mellan annuitetslån för marginell ränteskillnad betyder dessutom bara att du betalar mer i ränta i slutändan.

Tack för input!
Kör stenhårt på SEB tillsvidare och skippar en ansökan i dagsläget.

Ska höra av mig till bankerna och försöka få ner räntorna lite och hoppas på räntesänkning från Riksbanken här nu i dagarna

SEB borde sänka ränta åtminstone till 7% , försök prata med dem

SEB borde sänka ränta åtminstone till 7% , försök prata med dem
Det vore trevligt men 7% nu kräver nog samma förutsättningar som för 4 och lägre för 3 år sedan

Ja har 6.65 % så undrar om du kan iallafall försöka sänka din

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp