Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förfrågan kring att samla lån - tips

Hej alla!

Jag har idag två blancolån på totalt: 654.998:-

Lån 1: Sevenday - ränta 7,4% Lånebelopp: 491.695:-

Lån 2: SEB - ränta 8,55% Lånebelopp: 163.303:-

Har det senaste försökt amortera lite extra varje månad på lånet hos SEB. Dels för att det lånet har högst ränta och att lånebeloppet är det lägre av dom två.

Vad tror ni om att försöka samla 600.000:- totalt med en ansökan hos Lendo och om beviljat fokusera på det som är överstigande för att i framtiden endast ha ett lån?

Totala månadskostnaden för de bägge lånen idag (ränta+amortering):
Sevenday: 5400:-
SEB: 2500:-
Totalt: 7900:- per månad.

Mina förutsättningar:
Årsinkomst: 620.000:-
UC: 0,6
Förfrågningar senaste året: 1 st

Önskar er en fin kväll!

Belåning över 100% gör det osäkert.

De räntor du har tror jag inte blir just något bättre, om du kunde beviljas

Belåning över 100% gör det osäkert.

De räntor du har tror jag inte blir just något bättre, om du kunde beviljas
Det förstår jag. Borde amortera ner till totalt 600.000:- kanske och testa igen då eller alternativt bara fokusera på SEB tills att det är borta? Blir lite tufft att trycka in en massa mer amortering då lånen kostar mig minimum 7900:- per månad.

Vad gör det för skillnad med ett lån? Du kommer troligen inte få bättre villkor än du har

Vad gör det för skillnad med ett lån? Du kommer troligen inte få bättre villkor än du har
Förhoppningen var väl i sådana fall att få ett lån beviljat på cirka 10 års avbetalningstid och därmed sänka min månadskostnad något mot de 7900:- jag har idag.
Men du har säkert rätt i det du säger :)

I detta fall så hade jag nog ringt till Sevenday och säga åt dom att förlänga återbetalningstiden till 15 år om dom går med på det.

Då får du behålla mer i månaden. Använd dom extra pengarna att amortera på SEB. Försök lös bort SEB under 2025. Använd även betalfria månader på Sevenday för att amortera extra på SEB, får du skatteåterbäring lägger du det på SEB. Lägg allt krut på SEB och så lite som möjligt på Sevenday för nu.

När du är klar med SEB då börjar se över möjligheten hur du kan byta ut Sevenday mot någon storbank med rak amortering eller fackligt lån.

Har inte Sevenday Max 12 år på sina lån? Detta lån är väl taget nyligen och på maxtid?

Har inte Sevenday Max 12 år på sina lån? Detta lån är väl taget nyligen och på maxtid?
Det kan faktiskt stämma. Vet att man kan använda 3 betalfria månader i varje fall per år på Sevenday. Med dom kan man amortera extra på SEB.

Sevenday har slutat med utlåning, det kanske påverkar möjligen möjligheter att ändra i pågående lån

Sevenday har slutat med utlåning, det kanske påverkar möjligen möjligheter att ändra i pågående lån
Det stämmer. Jag hade tidigare ett högre lån på SEB som jag skalade bort då jag höjde Sevenday till 500.000:- och flyttade över en del av lånet dit från SEB.

Jag får använda betalningsfria månaderna till att lägga extra på SEB samt skatteåterbäring etc. Detta blir fokus 2025!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp