Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förfrågan från inkassobolag hos UC, får de göra det?

Var kom den fakturan i från, är det längesedan. Varför är det så olika?
Ett par år sedan nu, var ingen lån faktura utan gällde en IT-tjänst där fakturan och påminnelser gick till en felaktig adress.
Så det är ingen ny företeelse att Svea tar (obefogade) blanka UC.

Jag fick en blank ff från Lindorff. Jag ringde dem på förfallodagen (en fredag) och meddelade att jag missat att betala och att jag skulle betala på måndag, de sköt glatt fram min förfallodag till onsdag och tog en förfrågan. Hade jag inte ringt utan betalat lite sent så tror jag att de inte tagit nån ff.

Jag fick en blank ff från Lindorff. Jag ringde dem på förfallodagen (en fredag) och meddelade att jag missat att betala och att jag skulle betala på måndag, de sköt glatt fram min förfallodag till onsdag och tog en förfrågan. Hade jag inte ringt utan betalat lite sent så tror jag att de inte tagit nån ff.
Det kommer jag ihåg att du skriv Jolanta det var väl de själva som föreslog att förfallodagen skulle flyttas fram när du ringde och som tack för att du ringde så tog de en förfrågan så fult av dem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp