Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förfallodatum Marginalen

Alltså hur tänker Marginalen när de sätter förfallodatumet till den 26/5 undrar jag! Lönen kommer då. Kan man inte få några dagar på sig att betala. Dröjsmålsräntan är 16,5%.

De flesta andra har väl ändå 28-30 i månaden som förfallodatum? Ica har sista i månaden i alla fall.

Fyra av mina lån dras på autogiro den 25:e.. Svårt ibland att lösa när båda mina tidigare arbetsgivare har haft Swedbank och jag Nordea så det har hänt att min lön kommer nästa dag istället, dock har dem jag pratat med än så länge sagt att de gör ett nytt försök 3 dagar senare, om inte det går då skickar de påminnelse (som tur var aldrig ledit så långt). Bästa hade ju varit om alla fakturor bara kunde vara sista dagen i månaden istället tycker jag!

Fyra av mina lån dras på autogiro den 25:e.. Svårt ibland att lösa när båda mina tidigare arbetsgivare har haft Swedbank och jag Nordea så det har hänt att min lön kommer nästa dag istället, dock har dem jag pratat med än så länge sagt att de gör ett nytt försök 3 dagar senare, om inte det går då skickar de påminnelse (som tur var aldrig ledit så långt). Bästa hade ju varit om alla fakturor bara kunde vara sista dagen i månaden istället tycker jag!
Ja, har haft en del lån på autogiro med förfallodatum dag innan löning men det är som du säger, de gör ett nytt försök. Men Marginalen har vi inte på autogiro. Förut när vi hade så pass mkt pengar så att man inte behövde tänka på att kolla kontot var autogiro bra men nu föredrar jag att betala manuellt för större kontroll.

Nystart drar också 25:e Santander 27:e och Wasa 29:e

Nystart drar också 25:e Santander 27:e och Wasa 29:e
Ok men i det här fallet så är det inte autogiro utan manuell betalning och när förfallodatumet är 26 så kan de gissa redan innan att pengar inte kommer förrän runt 28 i bästa fall. Påminnelseavgiften är 120 kr om de hinner lägga på den.

Om jag betalar en räkning på morgonen så kommer pengarna fram samma dag. Om jag vill så kan jag lägga in betalningen i förväg så dras pengarna samma dag som lönen kommer, och når mottagaren samma dag. Smidigt och bra. Jag har Swedbank. Har inte din bank den servicen så kanske du kan byta?

Om jag betalar en räkning på morgonen så kommer pengarna fram samma dag. Om jag vill så kan jag lägga in betalningen i förväg så dras pengarna samma dag som lönen kommer, och når mottagaren samma dag. Smidigt och bra. Jag har Swedbank. Har inte din bank den servicen så kanske du kan byta?
Har också Swedbank men då undrar jag varför Marginalen säger att det tar 2-3 bankdagar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp