Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Företrädaransvar, 2 misslyckade försök till skuldsanering.

Hej alla, har kört fast nu efter 2 misslyckade försök till skuldsanering.

Hade ett företag som växte snabbt och fick skatteskulder som växte på 4 månader och efter kund vägrade betala så var det kört och företaget kursade.

Jag fick höra att det ska preskriberas 2022 vilket jag hoppas.
Men finns det något sätt att få igenom en skuldsanering ändå ? Har gått 5 år efter konkurs, har ca 3 miljoner i skulder. Utmätning av lön.

Jobbar deltid så har börjat utbilda mig på högskola och hoppas inte csn lånen ska ställa till det, men jag har inget val, får inget fast jobb, har sökt kanske 200 jobb utan framgång så såg det som enda alternativet.

Är de någon som lyckats få igenom en skuldsanering med skattekulder ?

Om du räknas som insolvent även efter att skatteskulderna preskriberas kan det väl finnas en viss möjlighet. Men då måste du nog plugga klart först.

De nekade sist för jag hade företrädaransvar och inte visat betalningsvilja, vilket är svårt med deltidsjobb.
Nu har ja utmätning samt gjort betalningsplan utöver det med Almi för att påvisa min betalningsvilja.

Finns de något mer man kan göra ? Kan det vara värt att söka igen eller ska man vänta till 2022 ?

Sedan har jag hört man kan få något kortare tid 3 år i stället för 5 om man har småbarn, kan det stämma ?

De nekade sist för jag hade företrädaransvar och inte visat betalningsvilja, vilket är svårt med deltidsjobb.
Nu har ja utmätning samt gjort betalningsplan utöver det med Almi för att påvisa min betalningsvilja.

Finns de något mer man kan göra ? Kan det vara värt att söka igen eller ska man vänta till 2022 ?

Sedan har jag hört man kan få något kortare tid 3 år i stället för 5 om man har småbarn, kan det stämma ?

Man kan få betalplan på kortare tid, inte akuldsanering, observera kan, inte något som per automatik innebär att det blir så

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp