Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Företaget hyr bil åt mig som har skuldsanering?

Som rubriken lyder. Mitt företag har bokat en hyrbil till mig i väntan på min förmånsbil.
är LIVRÄDD att jag inte kommer kunna hämta ut bilen med alla anmärkningar/skuldsanering. Företaget betalar ju hyrbilen och lägger mig som ”extraförare”. Men det är ju jag som kommer hämta ut bilen. Kommer det gå??

Jag tror att det går att hämta bilen då företag bokat och betalat bilen.
Du själv skulle aldrig kunna hyra bilen pga anmärkning.
Jag har lånat bil via jobbet och hämtat så det gick bra.

Som rubriken lyder. Mitt företag har bokat en hyrbil till mig i väntan på min förmånsbil.
är LIVRÄDD att jag inte kommer kunna hämta ut bilen med alla anmärkningar/skuldsanering. Företaget betalar ju hyrbilen och lägger mig som ”extraförare”. Men det är ju jag som kommer hämta ut bilen. Kommer det gå??
Beror på vart du ska hämta den på. Exempelvis okq8 eller avis kommer inte godkänna det. Men mabi eller Hertz är det nog inga problem

Betalas det med faktura eller med kort?
Betalas det med faktura så bör det inte vara några konstigheter, då finns avtal på plats.

Det är också långt ifrån alla hyrbilsbolag som tar kreditupplysning.
Jag t.ex kör just nu en hyrbil från Hertz som är hyrd via mitt bolag. ingen kreditupplysning tagen på mig även om man på Hertz säger att det ska tas.

Beror på vart du ska hämta den på. Exempelvis okq8 eller avis kommer inte godkänna det. Men mabi eller Hertz är det nog inga problem
Okej, är OKQ8 & avis hårdare med det medan Hertz inte tar kreditupplysning på ”extraföraren”?

Betalas det med faktura eller med kort?
Betalas det med faktura så bör det inte vara några konstigheter, då finns avtal på plats.

Det är också långt ifrån alla hyrbilsbolag som tar kreditupplysning.
Jag t.ex kör just nu en hyrbil från Hertz som är hyrd via mitt bolag. ingen kreditupplysning tagen på mig även om man på Hertz säger att det ska tas.
Det är ett större företag, med flera hyrbilar i rullning, så jag skulle gissa på att de har dessa på faktura?
Vet inte än vilken biluthyrningsfirma jag får hämta ut den ifrån. Är upp till 6 månader jag ska ha bilen.
Måste ha bilen i tjänsten, annars ligger jobbet risigt till tyvärr.. :(

Okej, är OKQ8 & avis hårdare med det medan Hertz inte tar kreditupplysning på ”extraföraren”?
Skulle påstå att de är hårdare. Nu är jag osäker specefikt på detta med extra förare. Rent logiskt så borde det gå med tanke på att det är någon annan eller ett företag som står på själva hyres avtalet med hyrbils bolaget

Det är den som står som betalare som kreditupplysningen tas på. Så eftersom det är företaget som betalar så tas ingen kreditupplysning på dig.

Du behöver inte vara orolig. Så länge du inte misskött tidigare biluthyrningar, för det finns ett register även för det som biluthyrare använder.

Det är den som står som betalare som kreditupplysningen tas på. Så eftersom det är företaget som betalar så tas ingen kreditupplysning på dig.

Du behöver inte vara orolig. Så länge du inte misskött tidigare biluthyrningar, för det finns ett register även för det som biluthyrare använder.
Hoppas du har rätt! För det vore underbart isf
Jag har aldrig hyrt bil tidigare i mitt liv, så där borde jag inte finnas med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp