Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Företagare: Söka skuldsanering eller betala skulder med vinst?

Jo de kanske det är. Någon som tar hand om min bokföring. Deklaration och bokslut. Så jag slipper ställa till med sånt här igen!

aaah precis det är en redovisare du behöver. Har du svårt att hitta någon du gillar?

aaah precis det är en redovisare du behöver. Har du svårt att hitta någon du gillar?
Jag ska träffa tre damer på måndag som jag blivit rekommenderad av fd kollegor och deras kunder. Så vi får se efter. Hade först tänkt klara mig själv men det är ju klart uppenbart att jag inte ska sköta ekonomin i AB:er själv, ;)

Tycker bara de här problemet är så jäkla pinsamt. Skäms som en hund över att det har blivit så här med privata inköp. Så de har väl gjort att jag dragit på att ta kontakt med någon.

Jag ska träffa tre damer på måndag som jag blivit rekommenderad av fd kollegor och deras kunder. Så vi får se efter. Hade först tänkt klara mig själv men det är ju klart uppenbart att jag inte ska sköta ekonomin i AB:er själv, ;)

Tycker bara de här problemet är så jäkla pinsamt. Skäms som en hund över att det har blivit så här med privata inköp. Så de har väl gjort att jag dragit på att ta kontakt med någon.
Huvudet i sanden har aldrig hjälpt någon (talar av erfarenhet), så bra att du träffar dem. De kan säkert hjälpa dig!

Huvudet i sanden har aldrig hjälpt någon (talar av erfarenhet), så bra att du träffar dem. De kan säkert hjälpa dig!
Så sant! De är bara att göra det bästa av situationen. Tusen tack för att du delar med dig av din kunskap!

Risky haha jag är auktoriserad revisor så ägnar mycket tid åt att skälla på klienter för privata köp i AB som slaskas bort under posten ”ej avdragsgilla kostnader”.
Kul! :D Intressant nog har jag aldrig fått på fingrarna av min revisor, skött allt själv förutom bokslut.
Är en av dem som tänker att eget AB i kombination med skuldsanering/utmätning är det enda sättet att leva gott med anledning till sådan här kreativitet.

Kul! :D Intressant nog har jag aldrig fått på fingrarna av min revisor, skött allt själv förutom bokslut.
Är en av dem som tänker att eget AB i kombination med skuldsanering/utmätning är det enda sättet att leva gott med anledning till sådan här kreativitet.
Lite smarta tips på hur man kan leva gott och dra nytta av att man äger AB och har skuldsanering tas tacksamt emot. Utan att hålla på med olagligheter såklart :facejoy:

Revisor eller redovisningskonsult? Alltså har du en extern revisor som granska dina räkenskaper och din förvaltning och gör en revisionsberättelse eller menar du personen som upprättar ditt bokslut? Förstår att redovisaren inte bryr sig men revisors borde göra det om det inte rör sig om småsummor såklart sånt petar vi inte i.

Revisor eller redovisningskonsult? Alltså har du en extern revisor som granska dina räkenskaper och din förvaltning och gör en revisionsberättelse eller menar du personen som upprättar ditt bokslut? Förstår att redovisaren inte bryr sig men revisors borde göra det om det inte rör sig om småsummor såklart sånt petar vi inte i.
Ja en revisor, fast det knappt ens behövs i ett AB och när bokföringsprogrammen är så smidiga nuförtiden, men jag gillar ett extra par auktoriserade ögon, självlärd som jag är.

Lite smarta tips på hur man kan leva gott och dra nytta av att man äger AB och har skuldsanering tas tacksamt emot. Utan att hålla på med olagligheter såklart :facejoy:
Finns en del lösningar man kan kika på, tex bilägande. Jag valde att sänka min lön motsvarande en leasing, billigare för både företaget och mig än att äga en bil för skattad lön. Någon kommer säkert skrika rakt ut men jag köpte en hel del grejer till mig privat som jag kunde ha nytta av i jobbet också, mobil, dator, vissa resor osv. Skulle man kunna kombinera sitt boende med företaget vore ju inte det fel heller. Vissa middagar/luncher/tillställningar etc valde jag att ta på företaget, även det billigare än att betala för skattad lön som jag istället höll rätt låg.

Ja en revisor, fast det knappt ens behövs i ett AB och när bokföringsprogrammen är så smidiga nuförtiden, men jag gillar ett extra par auktoriserade ögon, självlärd som jag är.
Det lutar åt att man återinför revisionsplikten även för mindre bolag framgent. Tyvärr nyttjas aktiebolag för en hel del skit såsom penningtvätt med mera. Man har dem i två år och sen lägger man ner och startar ett nytt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp