Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Föreläggande Anmärkning mm

Vet en som höll sig gömd från kronofogden i 2 år :) en dag ringde dom när dom stod utanför jobbet på parkeringen och bad han komma ut :) han hade inga jättesummor heller ! Tror det var 180k ! Så han fixade det med utmätning på 1 år !
För mig var det nog inte så att jag lyckades ducka från Kronofogden i många år, men vissa som jag hade skulder till väntade flera år innan de lämnade över skulderna till Kronofogden, och då hade det ju hunnit ticka en del ränta... Jag vet inte hur många årenden jag har haft hos Kronofogden, men det kanske är hundra. Av dessa är det nog färre än tio som jag har betalat in självmant. Resten har betalats genom Kronofogdens autogiro, alltså utmätning. Vad detta har kostat mig extra vill jag inte ens räkna på. Det är ju borgenärerna som tjänar på att det tar tid.

Vad var det du undrade då? Vem som är din mamma och din mormor är ju offentlig information som vem som helst kan ta del av, så även Kronofogden förstås. Sedan är det väl bara att ringa nummerupplysningen eller kolla på Eniro. När mormor ringer och säger att "det ringde en vänlig man från Kronofogden förut och sa att han hade försökt få tag på dig..." så är det nog rätt många som skriver på sin delgivning. Jag gjorde det i alla fall. Det är inte så roligt när det ringer en delgivningsman och säger att han sitter i bilen utanför jobbet heller, och erbjuder att man kan gå ut och skriva på där så slipper han komma in.

Men man sätter sig ju i dessa situationer på grund av egna handlingar, så det är svårt att skylla allt elände på någon annan.
En bekant till mig är delgivningsman och jag frågade honom om det som nämns ovan och enligt honom är det i sådana fall väldigt ovanligt. Enligt honom är delgivningsmän i regel diskreta och stora lappar på dörren som grannar kan se hade han inte hört talas om. Man söker personen i fråga i bostaden och får man då inte tag på hen är det en lapp som läggs i brevlådan. Därefter brukar det vanligtvis vara arbetsgivare om möjligt även närmsta granne. Att man ringer runt till släkt hade han aldrig hört talas om. Jag påstår inte att det inte har hänt, men enligt det arbetssätt han beskrev är det inte något som vanligtvis görs.

En bekant till mig är delgivningsman och jag frågade honom om det som nämns ovan och enligt honom är det i sådana fall väldigt ovanligt. Enligt honom är delgivningsmän i regel diskreta och stora lappar på dörren som grannar kan se hade han inte hört talas om. Man söker personen i fråga i bostaden och får man då inte tag på hen är det en lapp som läggs i brevlådan. Därefter brukar det vanligtvis vara arbetsgivare om möjligt även närmsta granne. Att man ringer runt till släkt hade han aldrig hört talas om. Jag påstår inte att det inte har hänt, men enligt det arbetssätt han beskrev är det inte något som vanligtvis görs.
Lappen på dörren hänt mig varje gång jag inte varit hemma och det har varit några gånger, även sett hos grannar så det känns vanligt där jag bor iallafall

Det låter som att din bekant vill framstå som mer insatt än vad han egentligen är. Den orange lappen är en standardlapp från Kronofogden med deras logotyp på. Har han inte sett en sådan så har han inte sett mycket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp