Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fördröjning av delgivning

Någon som vet ungefär hur lång tid det tar från man fått utslag till en löneutmätning kan dra igång ? 1 mån ? 2 mån ? 3 mån till och med ?

Pratade idag med kronofogden och dom sa att vanliga företag kan bara söka genom blanketten med posten för det behövs bank id och bara privatpersoner kan ansöka genom det maskinella som tar 2 dagar att skicka ut , medans företag ansöker genom blankett och det kan ta upp till 104 dagar just nu .. stämmer detta @Lasseman

Pratade idag med kronofogden och dom sa att vanliga företag kan bara söka genom blanketten med posten för det behövs bank id och bara privatpersoner kan ansöka genom det maskinella som tar 2 dagar att skicka ut , medans företag ansöker genom blankett och det kan ta upp till 104 dagar just nu .. stämmer detta @Lasseman

Det lät allt annat än rätt..
Större ingivare skickar målen på fil, vet inte exakt hur det går till.

För som du läser @Lasseman så skrev dom att företagen behöver skicka det som vanlig post , så det stämmer inte ?

Bestrid ärendet. Fordingsägaren har 30 dagar på sig att antingen dra tillbaka eller skicka ärendet till tingsrätten.

Är det kris? Låt ärendet gå till TR.

När ärendet väl skickas till TR kan det dröja 1-2-3 månader till innan du får brev från TR. När du väl får brevet har du 14 dagar på dig att skicka in din bevisning.

Betalar du inom den perioden så händer absolut ingenting. Kanske tillkommer någon kostnad på max 600kr. Du skickar in kvittot. Ärendet återkallas. Ingenting har hänt.

Har räddat mig från anmärkning typ tusen gånger.

Bestrid ärendet. Fordingsägaren har 30 dagar på sig att antingen dra tillbaka eller skicka ärendet till tingsrätten.

Är det kris? Låt ärendet gå till TR.

När ärendet väl skickas till TR kan det dröja 1-2-3 månader till innan du får brev från TR. När du väl får brevet har du 14 dagar på dig att skicka in din bevisning.

Betalar du inom den perioden så händer absolut ingenting. Kanske tillkommer någon kostnad på max 600kr. Du skickar in kvittot. Ärendet återkallas. Ingenting har hänt.

Har räddat mig från anmärkning typ tusen gånger.
Låter väldigt smart :) är dock rädd att dom dra det till tingsrätten och man får betala en stor summa där ? Men om man betala det inom den tiden sen drar dom alltid tillbaka det då ? För tänkte om dom vill jävlas och visa att man betalat för sent och att man åker på massa kostnader i rätten i alla fall :)

Låter väldigt smart :) är dock rädd att dom dra det till tingsrätten och man får betala en stor summa där ? Men om man betala det inom den tiden sen drar dom alltid tillbaka det då ? För tänkte om dom vill jävlas och visa att man betalat för sent och att man åker på massa kostnader i rätten i alla fall :)

Nej, det är ingen stor summa. Har säkert gjort det ett dussintal gånger (TR måste hata mig :p)

Det är bara ett par gånger jag åkt på att betala 600 kronor extra.

Sen beror det kanske på om det är ett förenklat tvistemål, tror det är summor under ett halv prisbasbelopp eller om det rör sig om högre summor.

Men som sagt. Aldrig fått betala mer än 600 kronor vilket jag tror är ansökningsavgiften.

Har några mål där fordringsägaren också struntat i att skicka det vidare också så målet avskrivits hos KFM. Men då har det rört sig om summor under 2000kr

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp