- Meddelanden
- 10
- Mottagna reaktioner
- 1
- Poäng
- 6
Har fyllt i för att räkna ut mitt förbehållsbelopp på fogden hemsida flera gånger, enligt deras uträkning så har jag mindre kvar på fickan efter lön ön vad existensminimum är.
Dom kommer ringa och snacka med min arbetsgivare när som helst för att inleda en löneutmätning.
När jag gör uträkningen med chat gpt så blir det helt annorlunda.
Allt i brutto:
Min lön ca: 35.000/mån
Sambo ca: 42.000/mån (hon har även stora skulder som hon behöver betala på varje månad, så ingen försörjning)
Två barn, 6 och 11 år.
Hyr bostad, kallhyra 14.200kr
El ca 6100kr
VA och sopor 2000kr, hem försäkring osv.
totala utgifter för boende brukar ligga på mellan hutlösa 20.000-24.000kr per månad beroende på årstid.
Oavsett hur idiotiskt dyrt man bor så borde förbehållsbeloppet vara samma oavsett?
Sen har jag bilkostnad för ca 3000kr/ mån bränsle och skatt, försäkring.
Det som blir över i mina uträkningar är allt från 3000kr till som mest 6500kr som man får behålla själv och det ska räcka till mat bensin osv.
Är det verkligen så jävla illa att leva med utmätning.
Dom kommer ringa och snacka med min arbetsgivare när som helst för att inleda en löneutmätning.
När jag gör uträkningen med chat gpt så blir det helt annorlunda.
Allt i brutto:
Min lön ca: 35.000/mån
Sambo ca: 42.000/mån (hon har även stora skulder som hon behöver betala på varje månad, så ingen försörjning)
Två barn, 6 och 11 år.
Hyr bostad, kallhyra 14.200kr
El ca 6100kr
VA och sopor 2000kr, hem försäkring osv.
totala utgifter för boende brukar ligga på mellan hutlösa 20.000-24.000kr per månad beroende på årstid.
Oavsett hur idiotiskt dyrt man bor så borde förbehållsbeloppet vara samma oavsett?
Sen har jag bilkostnad för ca 3000kr/ mån bränsle och skatt, försäkring.
Det som blir över i mina uträkningar är allt från 3000kr till som mest 6500kr som man får behålla själv och det ska räcka till mat bensin osv.
Är det verkligen så jävla illa att leva med utmätning.
Senast ändrad: