Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förbehållsbelopp för ensamstående vid utmätning KFM

Syrran, lugna ner dig och läs vad dom skriver. Du och din mans lön räknas och som @Bramserud och @Lasseman skriver så ändras det beroende på din lön och din mans lön. Ni betalar inte exakt halva hyran osv... utan det baseras på era inkomster. Tror @Lize hade så innan då hon tjänade bra mer än sin sambo.
Hade du vatt ensamstående hade bara din inkomst räknats.
Stämmer, han tjänar ungefär en fjärdedel av vad jag gör, så då beräknades jag ta 3/4 av hela hyran, så det fick jag behålla förutom förbehållsbeloppet.

Stämmer, han tjänar ungefär en fjärdedel av vad jag gör, så då beräknades jag ta 3/4 av hela hyran, så det fick jag behålla förutom förbehållsbeloppet.
Tackar för det:) men jag är ute efter annat det är lönen som är fel fortfarande ;) men jag har lagt ner detta nu väntar på besked och som kronofogden så vackert skrev du för kontakta KFM som alla andra:( jag tackar för det trevliga svaret från honom:( ibland är forumet underbart man hugger på varandra och på människor i en utsatt situation särskilt när personerna själva varit eller är där:( men jag behöver ej hjälp av KFM utan mitt lönekontor ;)

Du fick det som en del av förbehållet, förutom normalbeloppet ;)

Åhh, vad jag e innerligt glad över att ja va ensamstående med fast lön och utan möjlighet till övertidsersättning när ja åkte på utmätning. Det fanns liksom inte något att orda om alls förutom att ja tyckte KF va dumma som räknade bort en del av mitt Rikskort som är en förmån... ;) :p
Det gjorde dock inte Skusan - all GOOD !! :D

Åhh, vad jag e innerligt glad över att ja va ensamstående med fast lön och utan möjlighet till övertidsersättning när ja åkte på utmätning. Det fanns liksom inte något att orda om alls förutom att ja tyckte KF va dumma som räknade bort en del av mitt Rikskort som är en förmån... ;) :p
Det gjorde dock inte Skusan - all GOOD !! :D
Allt har sina för och nackdelar. Att ensam bli stark och stå för konsekvensen av sitt handlande stärker men det är också sårbart
att inte ha någon att luta sig mot.

Allt har sina för och nackdelar. Att ensam bli stark och stå för konsekvensen av sitt handlande stärker men det är också sårbart
att inte ha någon att luta sig mot.

Fast det har jag nuförtiden och det finns inget jag undanhållit honom. Det känns oerhört skönt och befriande :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp