Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förbehållsbelopp för ensamstående vid utmätning KFM

Usch...sicket elände Du har @Syrran vare sig övriga förstår eller ej, så förstår iallafall jag att de e jobbigt värre... Man e ju livrädd för att beloppet inte ska bli rätt med tanke på hur lite man likväl har att röra sig med som sk. förbehåll.

Trodde dock att Du redan hade återkallat jämkningen? Det pratade vi om tidigare. :(
Vet måste kolla upp det ska göra idag.
Tror inte det blev handling tyvärr:(
Tack för att du förstår och alltid kommer med positiva snälla inlägg ❤️❤️
Du är bäst❤️

Pelle och Lisa delar hushåll. Pelle drar in 20 000 kronor i månaden, Lisa 30 000 kronor. Pelle skall då stå för 2/5 av hushållets kostnader, och Lisa för 3/5 av hushållets kostnader. Om t.ex boendet kostar 10 000 kronor i månaden så skall Pelle betala 4000 kronor och Lisa 6000 kronor. Då är det rättvist fördelat, om var och en betalar efter förmåga.

Lisa sänker sin inkomst till samma nivå som Pelles. Vad händer då? Jo Pelle skall betala 1000 kronor mer för boendet och Lisa 1000 kronor mindre. Båda betalar 5000 kronor var, eftersom båda har samma inkomst.

Om Lisa är föremål för löneutmätning så får hon alltså 1000 kronor mindre att behålla efter att hon har sänkt sin lön.

Förbehållsbeloppet sänks eftersom Lisa tjänar mindre än tidigare.
Om man följer den uträknaren på kronofogdens hemsida , brukar inte den stämma ?

Ärligt talat fattar jag ingenting men är klassad dum av några här;)
Du är också en bra o trevlig person Johan ❤️
Du är inte dum utan har lite otur när du tänker ibland. ❤️
Det märks att du är stressad och inte tänker rationellt, förståeligt.

Detsamma verkligen <3 jag tycker det viktigare man försöker hjälpa och stötta varandra .. och verkligen hjälpa om man kan
❤️❤️ håller med vi är i en utsatt position och behöver stöttning inga översittar kommentarer.
Det är det värsta jag vet:(
Och mycket onödigt jag blir mer förbannad då än ledsen

Det som blivit missat här tror jag är att min man också kommer få löneutmätning.
Har jag fattar budskapet bättre då?

Det är ju fortfarande så att din andel av de gemensamma utgifterna minskar om din inkomst minskar.

Har du ett beslutat förbehållsbelopp som Kronofogden har baserat på att du tjänar 45 000 kronor i månaden och du vill att de ändrar det och i stället räknar på att du tjänar 40 000 så kommer du att få behålla mindre pengar.

Är det så svårt att förstå?

Du är inte dum utan har lite otur när du tänker ibland. ❤️
Det märks att du är stressad och inte tänker rationellt, förståeligt.

Jo, vi vet, för vi har ju varit där & vi har oxå betett oss orationellt & även surat mellan varven... ;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp