- Meddelanden
- 777
- Mottagna reaktioner
- 401
- Poäng
- 497
Allt beror ju på om omprövningen beviljas eller avslås. Ökningen av din frus inkomst bör vara grund för omprövning och då räknar de på de nya beloppen, i annat fall kvarstår ju ditt tidigare beslut..Jag förstår hur du menar
Dit jag vill komma är att, jag tankar inte för 9350 kr i månaden men enligt det nya avdraget så är jag berättigad till de pengarna ändå.
Min fru’s ökade inkomst äts upp av den ökade betalningen till kfm från nuvarande 10 tusen till kanske 12 tusen nå sånt. Har jag då fortsatt mina 4500 kr i dieselpengar så går inte budgeten ihop. Då bör kfm öka på min dieselpeng enligt gällande regler, att jag ska få mina 9350 kr för att ta mig till och från jobb.
Jag ska ringa kfm imorgon och fråga hur fan dom räknar ut mitt reseavdrag eftersom dom inte ger mig mina 25 kr milen, 22 arbetsdagar per månad och sjutton mil. De ger mig något helt annat, dubbelt så mindre än vad jag ska ha. Det är det jag vill ha svar på hur räknar dom ut min dieselpeng i månaden. Jag ska titta på mitt beslut när jag kommer hem från jobbet om
två timmar ifall det står hur de räknat ut min dieselpeng.