Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förbehåll 2023

Har någon begärt ändrad löneutmätning pga högre uppvärmningskostnader, ringde ni in till dem eller hur gör man

Har någon begärt ändrad löneutmätning pga högre uppvärmningskostnader, ringde ni in till dem eller hur gör man

Får många samtal om det..
Oftast är det så diffust, typ "ni vet ju hur det är"
"Ja du verkar bo i en hyresrätt, där brukar värmen ingå"
"Men elen är dyr"

Slutar ofta med att man får be dom skicka in underlag på varför den redan uppvärmda lägenheten ska värmas med el också.

Tur att min fru har gått upp 4000kr i lön efter skatt nu senaste halvåret. Då kanske man ska skicka in en omprövning och hoppas den går igenom?

Kfm har räknat på 7500kr efter skatt på min fru men september, oktober, november, december och januari 2023 har hon snittat efter skatt 12 000 kr. Hon är timvikarie inom vården så lönen skiftar väldigt. Ena månaden 10 efter skatt, andra månaden 15 efter skatt.
Tänk på att KF kontrollerar ju även din frus intäkter mot Skatteverket när du begär omprövning.
Är anledningen till omprövning endast pga att Du vill ha mer ut i milersättning, för jag undrar om det verkligen är skäl för omprövning… ?!
Det brukas vara att Ens levnadsvillkor skall ha förändrats för att en omprövning anses vara legitim…

Tänk på att KF kontrollerar ju även din frus intäkter mot Skatteverket när du begär omprövning.
Är anledningen till omprövning endast pga att Du vill ha mer ut i milersättning, för jag undrar om det verkligen är skäl för omprövning… ?!
Det brukas vara att Ens levnadsvillkor skall ha förändrats för att en omprövning anses vara legitim…

Min fru har fått ökad inkomst. Från 7500 efter skatt till att nu snitta 10-12 tusen efter skatt. Det kommer kfm att se också när de kollar mot Skatteverket.

Tror inte i min vildaste fantasi att kfm kommer ge mig 9300 kr i resekostnader varje månad trots att jag är berättigad till det enligt nuvarande regler från 1 januari.

Min fru har fått ökad inkomst. Från 7500 efter skatt till att nu snitta 10-12 tusen efter skatt. Det kommer kfm att se också när de kollar mot Skatteverket.

Tror inte i min vildaste fantasi att kfm kommer ge mig 9300 kr i resekostnader varje månad trots att jag är berättigad till det enligt nuvarande regler från 1 januari.

Varför skickar du då in en omprövning?

Nu har kfm uppdaterad beloppen på deras sida för i år ifall som man kan räkna ut

Varför skickar du då in en omprövning?

För att fru kaffesump har ökat sin nettolön med 2500-4500 kr i månaden.

Hur beräknar kfm reseavdraget om inte beräkningen nedan är korrekt av en skuld/budgetrådgivare har gjort:
25 x 22 x 17 mil = 9350 kr

Kfm måste ha en annan kalkyl som minskar
reseavdraget trots att regeringen höjde de
med 25 kr milen nu 1 januari.

För att fru kaffesump har ökat sin nettolön med 2500-4500 kr i månaden.

Hur beräknar kfm reseavdraget om inte beräkningen nedan är korrekt av en skuld/budgetrådgivare har gjort:
25 x 22 x 17 mil = 9350 kr

Kfm måste ha en annan kalkyl som minskar
reseavdraget trots att regeringen höjde de
med 25 kr milen nu 1 januari.
Hur mycket har du i reseavdrag idag? Väger skillnaden upp din frus inkomstökning?

Hur mycket har du i reseavdrag idag? Väger skillnaden upp din frus inkomstökning?

4500kr har jag som ska täcka mina dieselkostnader men det är beräknat på 18,50 kr
milen. Nu när det höjts till 25kr milen så bör jag få mer än 4500kr till dieseln varje månad?! Min fru har som sagt ökat sin nettolön från 7500 till 10000-12000 kr i månaden men min lön är densamma (28000kr efter skatt).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp