Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förbehåll 2023

Har ca 1 mil fram och tillbaka till jobbet och åker i snitt bil till jobbet ca 3 dagar per vecka. Behöver man på något sätt redovisa avdrag för resor till KFM när man lämnar information om inkomster och utgifter?

Väntar med spänning på det nya beslutet angående min löneutmätning. Hur det blir med nya förbehållsbeloppet och lite lägre skatt.

Beslutet borde väl komma inom någon vecka eller så? För att det ska hinna processas innan januarilönen.

Exakt så är det. Ingen justering sker så vida du begär omprövning och då för annat än att just dessa belopp har justerats…

Tur att min fru har gått upp 4000kr i lön efter skatt nu senaste halvåret. Då kanske man ska skicka in en omprövning och hoppas den går igenom?

Kfm har räknat på 7500kr efter skatt på min fru men september, oktober, november, december och januari 2023 har hon snittat efter skatt 12 000 kr. Hon är timvikarie inom vården så lönen skiftar väldigt. Ena månaden 10 efter skatt, andra månaden 15 efter skatt.

Har du inget viktigare att hålla på med än att anmärka på hur folk skriver ? :) men man blir väl så pass störd när man jobbar på en statlig myndighet :)

Tror det kan vara bra att inte dela ut sådana titlar till folk.

Om jag gör en ny omprövning, hur mycket får jag i ersättning för mina resor fram och tillbaka till jobbet per månad? Jag såg nämligen en annan beräkning på tio mil (tur och retur till jobbet).

25 kr för milersättningen. Om du reser 10 mil om dagen ( tur och retur) så blir det 250 kr x 22 arbetsdagar på en månad= 5500 kr.

Jag har 17 mil om dagen (tur och retur) till jobbet. Blir min uträkning då:
25 kr x 22 arbetsdagar på en månad x 17 mil = 9350 kr som ska täcka mina arbetsresor

Jag får alltså behålla 9350 kr som ska täcka mina arbetsresor varje månad fram och tillbaka till jobbet eller räknar jag fel? Jag måste ändå få behålla mer per månad än personen ovan som reser 10 mil om dagen (tur och retur).

Om jag gör en ny omprövning, hur mycket får jag i ersättning för mina resor fram och tillbaka till jobbet per månad? Jag såg nämligen en annan beräkning på tio mil (tur och retur till jobbet).

25 kr för milersättningen. Om du reser 10 mil om dagen ( tur och retur) så blir det 250 kr x 22 arbetsdagar på en månad= 5500 kr.

Jag har 17 mil om dagen (tur och retur) till jobbet. Blir min uträkning då:
25 kr x 22 arbetsdagar på en månad x 17 mil = 9350 kr som ska täcka mina arbetsresor

Jag får alltså behålla 9350 kr som ska täcka mina arbetsresor varje månad fram och tillbaka till jobbet eller räknar jag fel? Jag måste ändå få behålla mer per månad än personen ovan som reser 10 mil om dagen (tur och retur).
Ja

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp