Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förbehåll 2023

Om d gäller from 1/1 så är det from 1/1 jag borde få det nya förbehållsbeloppet? Om KFM inte hinner så borde man rimligen kunna få det prövat att få det retroaktivt?.
Det tror jag inte att man kan få utan att det gäller from det datumet man får beslut

Väntar KFM m att räkna om beslut även för löneutmätningarna?
Besluten brukar räknas om så att gäldenären och arbetsgivaren får det i god tid till januarilönen.
Om, mot all förmodan, din lönespecifikation för januari skulle avvika mot nya beslutet, kontakta snarast den som administrerar din lön.

Senast ändrad:
förra året fick jag mitt nya beslut för dom nya förbehållbeloppen runt den 10 januari på kivra. Kommer dom tidiagre nästa år tror ni?

förra året fick jag mitt nya beslut för dom nya förbehållbeloppen runt den 10 januari på kivra. Kommer dom tidiagre nästa år tror ni?
Det görs ett antal varje dag, kommer du tidigt i listan blir de tidigt, kommer du sent blir det sent.
Har börjat skickas någon dag eller så före jul redan, jag tror man delar för att inte lönehandläggare på större arbetsgivare säger upp sig. Eller att skrivarna helt enkelt inte hinner

När får man besked om nya förbehållbeloppet? Vad man ska betala in? Har någon fått en justering?

När får man besked om nya förbehållbeloppet? Vad man ska betala in? Har någon fått en justering?
Sker väl automatiskt via utmätningen vid skuldsanering så sker det ingen och är inte skäl för omprövning om du inte har andra ökade kostnader.

Sker väl automatiskt via utmätningen vid skuldsanering så sker det ingen och är inte skäl för omprövning om du inte har andra ökade kostnader.
Allt har ökat i kostnader, en bekant till mig har fått ett nytt inbetalningabelopp 2023. Då har han inte ansökt om omprövning, han har pågående skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp