Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förbehåll 2023

Jag har haft löneutmätning i en månad förra månaden. Då fick jag behålla 10 000kr. Ni kommande månaden kommer jag få beslut om löneutmätning för en annan skuld. Såg att normalbeloppet har höjts så jag gick på deras sidan och beräknade hur mycket jag kommer få behålla. Då fick jag till under 10 000kr med samma förutsättningar. Jag borde få ca10 500kr. Hur kan jag få behålla mindre när normalbeloppet har höjts? Jag hattar inget... har tidigare gjort beräkning där och då stämde det med det beslut jag fick förra gången.

Jag har haft löneutmätning i en månad förra månaden. Då fick jag behålla 10 000kr. Ni kommande månaden kommer jag få beslut om löneutmätning för en annan skuld. Såg att normalbeloppet har höjts så jag gick på deras sidan och beräknade hur mycket jag kommer få behålla. Då fick jag till under 10 000kr med samma förutsättningar. Jag borde få ca10 500kr. Hur kan jag få behålla mindre när normalbeloppet har höjts? Jag hattar inget... har tidigare gjort beräkning där och då stämde det med det beslut jag fick förra gången.
Missat något i uträkningen eller så har du fått behålla för mycket vid den andra löneutmätningen.

Jag har fått betalplanen i slutet av oktober och väntar på beslut. Ringde min handläggare idag ang. en annan grej och då sa hon när jag ändå ringde att hon kommer räkna om hur mycket jag ska betala enligt de nya beloppen inför beslutet :) Vet dock inte om det kan skilja sig beroende på handläggaren, men du kanske kan kolla med din.
Jag har fått betalplanen i slutet av oktober och väntar på beslut. Ringde min handläggare idag ang. en annan grej och då sa hon när jag ändå ringde att hon kommer räkna om hur mycket jag ska betala enligt de nya beloppen inför beslutet :) Vet dock inte om det kan skilja sig beroende på handläggaren, men du kanske kan kolla med din.
Det måste väl ändå vara så att alla beslut räknas om i januari 2023? Inte när nån handläggare på KFM har tid eller lust.

Så det är ingen idé för mig att söka heller då?? Har nämligen 2,4 milj i skulder och mina lån och krediter är knappt 2 år gamla???
Jo
Det måste väl ändå vara så att alla beslut räknas om i januari 2023? Inte när nån handläggare på KFM har tid eller lust.
Då måste det skickas ut nya förslag som ska godkännas, tror det blir som Lasseman skrivit att det är de gamla som gäller om förslaget skickats ut nu.

Det gäller ju för 2023, så det ändras lite senare.

Både @wiran och @Gamblewhore fått sina betalplaner efter inledande. Ska ringa de imon igen. Inne på 10e veckan. Drygt
Väntan är jobbig men kan det vara så att handläggaren får påminna någon av dina borgenärer? Så var det för mig, bäst är att ringa och fråga hur lång tid de tror det kommer ta.

Gäller from 1/1 2023: ska d inte räknas om redan nu senast 31/12?. Man ska väl ha det nya beloppet from 1/1?.

Ja precis så, och det är ju en hel månad dit så det är ingen panik ännu. Minns inte exakt men någongång efter lucia brukar det göras under loppet av någon vecka så det inte blir för mycket post på en gång

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp