- Meddelanden
- 10 142
- Mottagna reaktioner
- 6 672
- Poäng
- 4 477
Så är det kanske.Ja! Men det ändras väl inte förens efter års skiftet ?
Så är det kanske.Ja! Men det ändras väl inte förens efter års skiftet ?
Löneutmätning betalning fri månad hade varit bra
Håller med dig, jag har inte haft löneutmätning utan fick skuldsanering direkt och betalningsfri månad är guld värd.Löneutmätning betalning fri månad hade varit bra
Beror hur mycket skulder man har jag har 1.4 miljoner betala in 12000 varje månad sjunker inger ökar dessutom. 5100 som ensamstående minus elen 900 kr knappt 4200 kr kvar o leva på är tuft.Både och, det gör ju att löneutmätning pågår länge. Jag vill bli klar så snabbt det bara går.
Löneutmätning betalning fri månad hade varit bra
Beror hur mycket skulder man har jag har 1.4 miljoner betala in 12000 varje månad sjunker inger ökar dessutom. 5100 som ensamstående minus elen 900 kr knappt 4200 kr kvar o leva på är tuft.
Provade första gången i somras fick avslag dom tyckte var föra nya skulder cirka 2 år gammal plus lyxkonsumtion talar emot en sanering enligt den handläggaren. Får prova nästa år igen med skuldsanering och se då.Japp, vi sitter i olika båtar. Så mer flexibla regler vore önskvärt.
Är inte skuldsanering bästa vägen ur dina skulder?
Vad hade du lyxat till då?Provade första gången i somras fick avslag dom tyckte var föra nya skulder cirka 2 år gammal plus lyxkonsumtion talar emot en sanering enligt den handläggaren. Får prova nästa år igen med skuldsanering och se då.
Fan vad du gillar och strö saltVad hade du lyxat till då?
Jag får behålla 127 kr per dag före skattNu är vi inte långt bort innan beloppen för 2023 justeras.
Bör offentliggöras inom 2-3 veckor.
Vad tror ni?
- 5 158 kronor för en ensamstående vuxen
- 8 520 kronor för makar eller jämställda
- 2 756 kronor för barn 0–6 år
- 3 308 kronor för barn 7–10 år
- 3 860 kronor för barn 11–14 år
- 4 411 kronor för barn 15 år eller äldre.
Dessa beloppen gäller nu. Hade blivit aningen förvånad om inte t.e.x. för makar eller jämställda går upp till ca 9.000 nu med inflationen och dom skyhöga matkostnaderna i beaktning eller vad tror ni?