Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förbättra sin UC - Vilka lån ska man lösa?!

Kredit Northmill - 40 000 - Ränta 19,9% - Månadskostnad 1200
Lån Thorn - 45 000 - Ränta 24% - Månadskostnad 1150
Lån Cashbuddy - 40 000 - Ränta 26% Månadskostnad 1350
Lån Goodcash - 26 000 - Ränta 29% Månadskostnad 800
Lån Collectum - 95 000 - Ränta 5-10% -Månadskostnad 2000
Lån Entercard - 210 000 - Ränta 5-10% Månadskostnad 2200

Northmill och Thorn känns ju bästa att börja med. Får 2350 kr mer att lägga över på Goodcash lånet varje månad för att då kunna bli av med det snabbare.

Vet någon om UC ser det som possetivt att ha kvar en outnyttjad kredit?! Eller jag ska bra betala tillbaka det och sen avsluta kredit?
Får du bort Northmill, Cashbuddy och Goodcash så kommer ditt betyg att hamna på minst "bra" med den inkomsten. Förutsatt att du inte har för många förfrågningar och att av övriga lån inte är krediter? Om du inte har så många FF så kommer du garanterat att kunna få ett samlingslån på resterande summa 350-360tkr i mitten av maj! Du har drömläge att samla allt till ett lån oavsett, men sen är det bara frågan om hur bra ränta du får baserat på kreditbetyget du har i maj.

Får du bort Northmill, Cashbuddy och Goodcash så kommer ditt betyg att hamna på minst "bra" med den inkomsten. Förutsatt att du inte har för många förfrågningar och att av övriga lån inte är krediter? Om du inte har så många FF så kommer du garanterat att kunna få ett samlingslån på resterande summa 350-360tkr i mitten av maj! Du har drömläge att samla allt till ett lån oavsett, men sen är det bara frågan om hur bra ränta du får baserat på kreditbetyget du har i maj.

Har 10 FF, I augusti kommer jag ha 5 kvar och då också kunnat lägga lite mer fokus på att få bort mer av Thorn lånet så det sjuker. Hoppas kunna lägga in 3-5 000 extra på det lånet och minska det med hälften till Agusti månad.

När uppdateras UC, är det fortfarande den 14de?
Intressant och se nu när jag betalat in Northmill krediten. Ska se vad det gör för mitt betyg och sen också avsluta den helt.

Har 10 FF, I augusti kommer jag ha 5 kvar och då också kunnat lägga lite mer fokus på att få bort mer av Thorn lånet så det sjuker. Hoppas kunna lägga in 3-5 000 extra på det lånet och minska det med hälften till Agusti månad.

Intressant och se nu när jag betalat in Northmill krediten. Ska se vad det gör för mitt betyg och sen också avsluta den helt.
Jag betala Av min kredit för 1 vecka sen. Den kommer synas i uppdatering i maj. Inte denna månad. Tänk på uppdateringen som är nu är allt som hänt i mars.

Jag hade Thorn med 24% ränta. Jag mailade dom och frågade om summan att slutbetala mitt lån. Då skickade de tillbaka att de ville sänka min ränta till 12 % om jag valde att stanna kvar. Ett tips som kan funka om du skött lånet bra för att få ner räntekostnaden lite.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp