Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förbättra sin UC - Vilka lån ska man lösa?!

Hur funkar det med betyg och räntor? Får man sämre uc betyg med ett sämre lån med hög ränta än ett bra lån? Eller spelar det ingen roll?
Syftade mest på att ta bort dyra krediter först
Snöbollseffekt.

Angående säga upp eller ha kvar krediten säger alla är olika. Jag valde dock att säga upp den. Har svårt att tänka att en outnyttjad kredit som endå varit maxad i över ett år.. att den skulle göra bra för betyget...
Ha någon kredit kvar outnyttjad eller 10% kan vara bra men inte ha för många. Det kan anses vara en risk för lånegivare.

Ha någon kredit kvar outnyttjad eller 10% kan vara bra men inte ha för många. Det kan anses vara en risk för lånegivare

personligen svårt att det skulle va bra. Har jag haft en kredit fullt utnyttjad 1 år. Sen helt olösligt 0 men endå ha kvar den varför skulle det göra bra? Kan likagärna maxa den igen liksom. Redan visat tidigare att jag inte kunnat hantera den liksom. Men men. Jag sa iaf upp min :)

Finns kanske inte finns ett rätt eller fel svar. Jag har alltid sett det som en reserv buffert men alltid försökt se till hålla nyttjandet lågt.

jag menar vem vet hur dessa algoritmer funkar. Men en sak vi kan nog vara överens om är hålla antalet så lågt och inte ha maxade för betygets skull.

Finns kanske inte finns ett rätt eller fel svar. Jag har alltid sett det som en reserv buffert men alltid försökt se till hålla nyttjandet lågt.

jag menar vem vet hur dessa algoritmer funkar. Men en sak vi kan nog vara överens om är hålla antalet så lågt och inte ha maxade för betygets skull.
Har man alltid hållt lågt äre säkert bra. Men har man haft ett som konstant varit maxat tror jag tvärtom. Men som sagt vem vet.

Men förstår din tanke. Har jag haft en kredit på 100 k i 12 mån och Använt kanske 10 000 av dom 3 gånger på ett år.

då äre säkert jättebra för då ser dom ju jaha han har en kredit men ba som buffert vid nödfall.

MEN

som min t.e.x som jag hade över ett år. Som konstant va maxad. Betala in men tog ut lika fort så låg t.o.m
Alltid över 50 k haha. Då kan jag tänka mig det är
Bättre sägs upp den. För där ser dom ju att jag inte kan hantera den.

förstår du min tanke? :)

EDIT : tror nämligen att många härinne på forumet misstolkar med att ha kvar en kredit eller inte. Så tycker man får bilda sin egna uppfattning hur man tror det funkar.

Många hakar nog upp sig på att det ska förbättra och behåller den för att alla ba stirrar sig blinda på betyget. Sen ligger den där
Så kommer något bakslag så börjar man använda den igen för det är så "enkelt". Kanske til att falla tbx till ett spelberoende shoppingberoende eller något sånt. För mig kändes det bra säga upp för vill lånen ska va ett avslutat kapitel för mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp