Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förbättra lån eller vad är bäst.

Har du kollat med både Ica banken och sevendsy? Någon av dom kanske vill baka ihop dom? Ring fråga iaf ge det en chans.

annars går det ju söka samlingslån men vet ej hur som lånar ut 373 000. Du har ju bra betyg och inkomst. Räntan är ju också bra.

annars finns ju Northmill reduce som garanterar sänka räntan.

sevenday har ju också pris garanti hittar du lägre ränta så sänker dom? Står på deras sida iaf :)

ja svårt du gör som du vill. Har du ej tänkt ta bolån eller nått inom ett år kan du ju prova skicka en ansökan om samla båda. På t.e.x lendo zmarta eller nått. Upp till dig själv :)

jag personligen hade nog provar det.

Här kan du skriva i också hur mkt du betalar för båda samt om du skulle tjäna på att baka ihop dom på en annan ränta.

har inte ringt och kollat med nån av dem, jag misstänker att dem vill ta en UC då och frågan är om det är bättre att köra en Lendo då istället för att få med fler banker.

Tänkte försöka hålla min kreditupplysning så ren som möjligt då man aldrig vet vad som händer i framtiden.
men en förfrågan eller noll spelar kanske mindre roll då.

Satsa på att öka sevenday och bli av med Ica. Sevenday har sänkt min ränta pga prisgaranti. 3 betalningsfria månader och inga problem med extra amortering
Det är den banan jag är inne lite på eftersom jag vill kunna slänga in lite extra då och då framöver och Ica känns väldigt jobbiga med sånt om jag fattat rätt.
vad är bäst att dra iväg en ansökan på lendo och se vad man får och sedan kontakta sevenday eller ska man kontakta dem direkt och att dem tar en egen UC ?

Det är den banan jag är inne lite på eftersom jag vill kunna slänga in lite extra då och då framöver och Ica känns väldigt jobbiga med sånt om jag fattat rätt.
vad är bäst att dra iväg en ansökan på lendo och se vad man får och sedan kontakta sevenday eller ska man kontakta dem direkt och att dem tar en egen UC ?

Jag tycker du ska ringa sevenday. Om inte hade jag slängt in en ansökan om hela beloppet på lendo. Finns många bra lånegivare :)

Bör man ta sig ner till 350k innan man ansöker. Hört att vissa banker har det som gräns om man söker utan medsökande.
SEB såg jag hade 350 som gräns när jag kollade lite snabbt. Vilka fler ?

Du kommer automatiskt få 350 k om ingen godkänner högre. Om inte så kan du be lendo justera summan om du inte får bud!

Tror jag har kommit fram till hur jag ska göra. Jag köttar på ett tag till då räntorna är skapliga. När jag kommit ner till totalt 300k blanco, vilket inte borde dröja jättelänge plus att ny årsinkomst hinner uppdateras med.
Då kontaktar jag sevenday och frågar om jag får utöka mitt lån hos dem med resterande. Förutsatt att jag får deras lägsta ränta såklart.
Går dem inte med på det så drar jag iväg en ansökan på Lendo på hela beloppet.
bättre förutsättningar än så kan jag inte uppnå.

Tror jag har kommit fram till hur jag ska göra. Jag köttar på ett tag till då räntorna är skapliga. När jag kommit ner till totalt 300k blanco, vilket inte borde dröja jättelänge plus att ny årsinkomst hinner uppdateras med.
Då kontaktar jag sevenday och frågar om jag får utöka mitt lån hos dem med resterande. Förutsatt att jag får deras lägsta ränta såklart.
Låter som en bra plan!

Bra lösning :) önskar dig lycka till!

Varför inte också (eller i första hand) kontakta ICA och fråga dem om vad de kan erbjuda. Du kan ju säga att du tänker dra iväg en ansökan hos Lendo men vill höra med dem först. Kommer ihåg att jag läste här om någon som lånat 80K (tror jag) av ICA och när han/hon betat ned lånet till 40K så blev han/hon kontaktad av Ica som erbjöd 2.95% ränta om lånet höjdes. Du har ju etablerat ett förtroende hos dem

Sevenday är konkurrenskraftiga vad gäller räntan man får på att ha sin buffert hos dem, kan dem även erbjuda attraktiva räntor för låntagare?

Varför inte också (eller i första hand) kontakta ICA och fråga dem om vad de kan erbjuda. Du kan ju säga att du tänker dra iväg en ansökan hos Lendo men vill höra med dem först. Kommer ihåg att jag läste här om någon som lånat 80K (tror jag) av ICA och när han/hon betat ned lånet till 40K så blev han/hon kontaktad av Ica som erbjöd 2.95% ränta om lånet höjdes. Du har ju etablerat ett förtroende hos dem

Sevenday är konkurrenskraftiga vad gäller räntan man får på att ha sin buffert hos dem, kan dem även erbjuda attraktiva räntor för låntagare?

Har redan ICAs lägsta ränta och trodde inte nån bank gick under deras lägsta gräns som dem satt men då har jag lärt mig nått nytt…
Anledningen till varför jag vill byta bort Ica är att jag vill kunna amortera extra när jag själv känner för det utan att man måste redovisa hit och dit vart pengarna kommer ifrån. Kan köpa att man måste redovisa om man löser större delen av lånet men inte om jag slänger in 10k-20k extra nångång ibland.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp