Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Föra över lån till min nuvarande bank?

Har inte fått uppdatering på uc än eller fått in nya årsinkomsten då jag får skatteåterbäring i juni.

Från 62k i inkomst (2020) (pluggade)
Till 241.500 i inkomst.
Betyg nu - 3,3% 2ff (nov 2021 och andra ff 1 Jan 2022) och ett blancolån på 170k - ränta på Nordea 4,9%
Betalar 2100 kr/mån

Min fråga är - ska jag ta över nordealånet till min nuvarande bank som är SEB och offra en ff pga det och kanske få lägre ränta där än vad jag har nu på Nordea? Eller ska jag bara skita i det och ha 2 banker?
Vad tror ni mitt betyg kommer att landa på efter min inkomst uppdatering?

Min årliga årsinkomst är egentligen 340k/år men har inte jobbat hela året 2021.

Det är bättre ha 2 lån samlad i 1. Men då din inkomst inte är uppdaterad är det bäst att vänta till juni när den uppdateras.

Detta är bara 1 lån det handlar om. Men tror du jag kan få lägre ränta om jag flyttar över det från Nordea till SEB?

Detta är bara 1 lån det handlar om. Men tror du jag kan få lägre ränta om jag flyttar över det från Nordea till SEB?
Du kommer att få avslag då din deklarerad inkomst är 62k. Du har redan bra ränta så svårt att svara om du kommer få bättre. Men mitt tips är att vänta tills du får din inkomst uppdateras, då blir ditt UC betyg kanske bättre och då kan du försöka göra en ff.
De är bäst också om du väntar att den ff du gjorde i januari ska bli 6 månader gammal.

Du kommer att få avslag då din deklarerad inkomst är 62k. Du har redan bra ränta så svårt att svara om du kommer få bättre. Men mitt tips är att vänta tills du får din inkomst uppdateras, då blir ditt UC betyg kanske bättre och då kan du försöka göra en ff.
De är bäst också om du väntar att den ff du gjorde i januari ska bli 6 månader gammal.
Ok tack snälla du för svar är lite drygt att de ska ta uc på precis allt som har med pengar att göra.

Räntan kan jämföras med medlemslån och om du inte tror du kan få under det du har nu, hade jag behållt det. Bara köra med autogiro.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp