Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förändringar ni är mest motiverade göra 2021?

De flesta här är motiverade att bli av med lån och krediter.

Bortsett från att göra sig av med lån/krediter. Vilka förändringar är ni mest motiverade att göra 2021?

Personligen vill jag bli mer ödmjuk och kärleksfull. Jag har mycket ilska och avund inom mig. Jag tror det driver en till många dåliga beslut som ger mycket mentalt lidande. Jag vill börja längta igen som man gjorde när man var barn. Allt behöver inte hända så fort man fått en ny idé eller hittat något nytt att konsumera.

Dela med er. Stort som litet :)

Gott nytt år på er! :)

Jag vill helt ärligt bara kunna sova en natt utan att tänka på pengar. Det i sin tur hade gjort mig till en bättre förälder. Men det är tyvärr en dröm bara just nu. Så jag får nog återkomma med bättre svar.

Håller tummarna att det går den rätta vägen för dig!

Finns inga dåliga svar i denna tråd. Bara intressant att få höra vad som gör folk motiverade. Kan få vara vad som helst.

Jag har levt flera, flera år med dålig ekonomi, lån på lån som ätit upp mig inifrån.
Glad utåt och folk som tror man har det jättebra ställt men inom en så är man som ett korthus i en orkan.

Men nu när jag släppt skulderna, tagit hjälp m.m så känner jag faktiskt ett lugn inom mig som jag inte kännt på vet inte hur länge.

Så nu är mitt mål skuldsanering!
Nu när jag inte kan spela längre och tanken kring spel är helt borta så har jag fått glädje tillbaka till livet och ser situationer med andra ögon även fast det kan vara tufft vissa stunder.

Men att vara mer positivt inställd till saker och ting nu när orken till livet kanske kommer tillbaka nu när jagandet efter pengar är över är ett mål för 2021! :)

Känns ganska långt borta att vara skuldfri eftersom att branschen jag arbetar inom har både dåliga villkor och dålig lön. Men jag har som delmål att tjäna mer pengar och samtidigt ha ett jobb som jag trivs med och inte kör slut på mig själv och ändå bara sitter med existensminimum på kontot varje månad. Jag vill ha barn och ett normalt liv någon gång i mitt liv då jag inte behöver oroa mig för att ha mat på bordet och att lönen ska räcka varje månad.

Jag har levt flera, flera år med dålig ekonomi, lån på lån som ätit upp mig inifrån.
Glad utåt och folk som tror man har det jättebra ställt men inom en så är man som ett korthus i en orkan.

Men nu när jag släppt skulderna, tagit hjälp m.m så känner jag faktiskt ett lugn inom mig som jag inte kännt på vet inte hur länge.

Så nu är mitt mål skuldsanering!
Nu när jag inte kan spela längre och tanken kring spel är helt borta så har jag fått glädje tillbaka till livet och ser situationer med andra ögon även fast det kan vara tufft vissa stunder.

Men att vara mer positivt inställd till saker och ting nu när orken till livet kanske kommer tillbaka nu när jagandet efter pengar är över är ett mål för 2021! :)

Skönt att styra bort fokus från spelandet.

Det är hemskt vilket dubbelliv man bygger upp efter man har lånat skamligt mycket pengar.

Önskar dig all lycka framöver.

Känns ganska långt borta att vara skuldfri eftersom att branschen jag arbetar inom har både dåliga villkor och dålig lön. Men jag har som delmål att tjäna mer pengar och samtidigt ha ett jobb som jag trivs med och inte kör slut på mig själv och ändå bara sitter med existensminimum på kontot varje månad. Jag vill ha barn och ett normalt liv någon gång i mitt liv då jag inte behöver oroa mig för att ha mat på bordet och att lönen ska räcka varje månad.

Får man fråga vilken bransch du är i?

Ödmjuk och kärlek låter som bra och hedersvärda mål. Kanske ska haka på dessa.

Känt mig rätt omotiverad till i stort sett allt senaste åren.

Att få möjligheten till tidig pension. Jobbet motiverar inte längre men är ett tvång pga ekonomin.
Ser framför mig ett enklare liv med roligt deltidsjobb, tid till fiske och natur.
Att kunna leva på liten inkomst när huset är betald.
Men just nu är det hela havet stormar...

2020 var ett år jag fokuserade väldigt mycket på mig själv och mitt eget välmående. Idag mår jag ofantligt mycket bättre.

2021 vill jag vara stark nog att kunna finnas där ännu mer för andra som mår dåligt av olika anledningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp