Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Följas åt vägen till skuldfri

Långt tillbaka i tiden fick jag lön från ett extrajobb i kontanter.
Tankade bilen och köpte mat för pengarna.
Gjorde underverk för sparandet, i princip bara fasta utgifter belastade lönekontot.
Idag minns jag knappt när jag använde kontanter sist.
Det är så jag egentligen vill ha det att mitt lönekonto endast belastas med fasta utgifter. Gör ett fåtal större inköp varje månad så mitt lönekonto får färre transaktioner.
Kanske borde det vara så att mindre inköp hanteras kontant, så att det betalningsmedlet fortfarande kommer finnas kvar i framtiden.

Matlåda till jobbet idag å fixat en ytterligare till imorgon. Slutat dricka Pepsi max oxå....gode gud hjälp mig, det är svårt men generar väl i en hel del kronor i slutändan.

Jag är på, är värdelös på att hantera pengar:'(. Lyckades bli skuldfri efter många år men är där igen och med lika dåligt mående:confused:. Mitt eget fel så inte synd om mig på något sätt dock.

Jag är på, är värdelös på att hantera pengar:'(. Lyckades bli skuldfri efter många år men är där igen och med lika dåligt mående:confused:. Mitt eget fel så inte synd om mig på något sätt dock.
Nej nej. Du har varit dålig på att hantera pengar, men det var förut! Nu kör vi åt rätt håll!

Vet själv inte vart jag ska ta vägen längre, från helt skuldfri till att samla på mig massa skulder igen, på oftast onödiga saker/upplevelser. Vissa dövar ångest med alkohol, spel mm men jag slösar för att få kickar för att sedan få ännu mer ångest. Mår så dåligt att jag varje dag hoppas jag omkommer i någon olycka, låter hemskt men så går tankarna.

Letar billigare lägenhet i vart fall, sålt min telefon och betalat av på en skuld, får se om jag hittar något mer att sälja, tycker det mesta är svårsålt nu för tiden.

Någon som vet om det finns terapi för shoppingmissbruk också, som det det finns för spelmissbruk? Går hos psykolog för stress/utmattning men vågar inte berätta hela sanningen, inte lätt att bli hjälpt då..

Förlåt om jag hoppade från ämnet lite!

KBT terapi , kolla med vården vad som finns i din närhet. Shoppingmissbruk står väl på tur att bli klassad som diagnos.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp