Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått samlingslån, usel UC men med medsökare

Men snälla nån, du kan ju inte jämföra med en traditionell bank när TS sökt hos en låneförmedlare? Det är exakt som jag säger att det är, ansökan sållas bort pga riskprognosen, har du svårt att förstå det så är du välkommen att ringa valfri förmedlare. För det är nämligen därifrån jag fått informationen.

Hur ser jag i tråden att jag har fel menar du? För att TS fick erbjudande från 1 bank och från resterande 39 blev han bortfiltrerad?

Precis innan jag släppte allt hade jag motsvarande högt betyg, med med 2-3 anmärkningar dessutom.

Fick med en medsökande (som hade så fläckfri ekonomi som man kan ha) 3 bud jag minns bara Collector och Wasa (som vi tog) minns inte den tredje...

Via Lendo.

Precis innan jag släppte allt hade jag motsvarande högt betyg, med med 2-3 anmärkningar dessutom.

Fick med en medsökande (som hade så fläckfri ekonomi som man kan ha) 3 bud jag minns bara Collector och Wasa (som vi tog) minns inte den tredje...

Via Lendo.
Nej. Detta hände inte. Så onödig lögn. Du fick inget lån beviljat med medsökande när du hade betalningsanmärkningar. Detta återigen pga filtreringen men också att dom banker du nämnde absolut inte godkänner att varken medsökande eller huvudsökande har betalningsanmärkningar, hur bra kreditvärdighet dom än har. Hade du sagt Svea, Bluestep, remember eller Avida hade jag köpt det.

Senast ändrad:
Nej. Detta hände inte. Så onödig lögn. Du fick inget lån beviljat med medsökande när du hade betalningsanmärkningar. Detta återigen pga filtreringen men också att dom banker du nämnde absolut inte godkänner att varken medsökande eller huvudsökande har betalningsanmärkningar, hur bra kreditvärdighet dom än har. Hade du sagt Svea, Bluestep eller Avida hade jag köpt det.

Det är ju naturligtvis helt upp till dig att inte tro på vad 3 personer i tråden skriver. Du måste ha ringt någon praktikant på Lendo som har tutat i dig detta och nu tror du att det är en absolut sanning.

Remember dessutom bevijade mig 2021 med anmärkning UTAN medsökande.

Det är ju naturligtvis helt upp till dig att inte tro på vad 3 personer i tråden skriver. Du måste ha ringt någon praktikant på Lendo som har tutat i dig detta och nu tror du att det är en absolut sanning.

Remember dessutom bevijade mig 2021 med anmärkning UTAN medsökande.
Vilket ju inte är så häpnadsväckande iom att remember är en av bankerna som kan bevilja trots betalningsanmärkningar :)

Se bild nedan gällande LF btw, men absolut du kanske var ett undantag :)

Bilagor

• IMG_5669.png
    IMG_5669.png
    418.2 KB · Visningar: 52
Jag ser inte för allt i världen varför jag med skuldsanering skulle hitta på en sådan sak för dig :D

Däremot kanske jag kan berätta för dig varför jag vet att detta var ett vanligt förfarande. Jag jobbade på Norska Gjensidige 4-5 år för ett par år sedan.
Då hade Lendo sin försäkring igenom Gjensidige - vilket innebar att alla som ringde för att säga upp den (vilket var typ hälften om inte fler :D) så hamnade dom hos oss.

Där hamnade jag ofta i konversation som kunde berätta hur deras förutsättningar var vid tillfället. Nu kan ju naturligtvis alla människor bara hittat på men det är ju aningen osannolikt att både jag, Lock, TS, alla dessa jag pratade med skulle hittat på.

Sen kan det säkert gå i cykler, nu kanske det inte är lika vanligt som när jag var i lånesvängen 2019-2020 det säger jag ingenting om. Men tidigare har det varit utan problem och den enkla anledningen är utifrån bankens perspektiv att dom risksätter på personen med fläckfri och perfekt UC - men tar betalt och tjänar på den med usel UC.

Det är således utifrån bankens perspektiv ett utmärkt tillfälle att tjäna mycket bättre - utan att risken blir högre.

Jag ser inte för allt i världen varför jag med skuldsanering skulle hitta på en sådan sak för dig :D

Däremot kanske jag kan berätta för dig varför jag vet att detta var ett vanligt förfarande. Jag jobbade på Norska Gjensidige 4-5 år för ett par år sedan.
Då hade Lendo sin försäkring igenom Gjensidige - vilket innebar att alla som ringde för att säga upp den (vilket var typ hälften om inte fler :D) så hamnade dom hos oss.

Där hamnade jag ofta i konversation som kunde berätta hur deras förutsättningar var vid tillfället. Nu kan ju naturligtvis alla människor bara hittat på men det är ju aningen osannolikt att både jag, Lock, TS, alla dessa jag pratade med skulle hittat på.

Sen kan det säkert gå i cykler, nu kanske det inte är lika vanligt som när jag var i lånesvängen 2019-2020 det säger jag ingenting om. Men tidigare har det varit utan problem och den enkla anledningen är utifrån bankens perspektiv att dom risksätter på personen med fläckfri och perfekt UC - men tar betalt och tjänar på den med usel UC.

Det är således utifrån bankens perspektiv ett utmärkt tillfälle att tjäna mycket bättre - utan att risken blir högre.
Så du menar att när folk ringde in till försäkringsbolaget så berättade dom för dig att dom hade betalningsanmärkningar och vilka banker som gav bud på deras låneansökningar? Ok😅

Vad är det du menar att Lock och TS hittar på? Den enda jag påstår hittar på är du som säger att du fick erbjudanden ifrån bla Collector och Wasa kredit med betalningsanmärkningar, det har inte hänt, möjligt att du har blandat ihop bankerna med andra banker men från dom nämnda har du ej fått erbjudande. Jag kan inte berätta för dig hur jag vet allt detta men jag kan garantera dig att jag är insatt i branschen och jag vet vad jag pratar om, om du väljer att tro mig eller inte är upp till dig.

Det är ytterst få banker som beviljar lån till folk med betalningsanmärkningar, det spelar ingen roll om du har en medsökande med fläckfri UC, ansökan går till samma högriskbanker ändå. Det var sista gången jag förklarade det för dig nu.

Jag kan inte berätta för dig hur jag vet allt detta men jag kan garantera dig att jag är insatt i branschen och jag vet vad jag pratar om

😂😂
Du har helt rätt vi kommer inte längre.

Källa? "Trust me bro"... lol

Den här tråden eskalerade väldigt fort haha:facejoy:
Skönt att ni kunde släppa det till slut.
Jag är tyvärr inte insatt alls så jag har ingen aning nåt om det ni diskuterade. Jag har försökt dock söka några gånger innan, med andra medsökande, och blivit avslagen. (Dem hade riktigt bra UC men ingen vidare inkomst, dock kan jag tillägga att jag hade en betalningsanmärkning på 200kr, missade nån jäkla tv avgift då men försökte ansöka nåt lån efter och fick aldrig nåt erbjudande. Dock var detta sen 2015 om jag minns rätt.

Off topic: Det absolut värsta man kan göra om man har ett samvete är att sätta en nära vän/anhörig i sitsen som medlåntagare till ett skitlån.
Ville bara ha det sagt, det är det jag själv ångrar mest.
Man kan tro att man ska reda ut situationen till varje pris sen händer något och det kostar dig en relation till en person som betyder mycket för dig och det finns inget man kan göra åt det. Den skammen är det inte mycket som slår.
Jag kommer betala varenda krona tillbaka efter sanering är avklarad men det är svårt att argumentera för det till berörd person.
Är glad att det inte var ett av de större lånen iallafall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp