Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fått mitt första utslag, frågor på det

Jag är ny hos KFM, har nyligen sökt skuldsanering och släppt alla mina skulder och förelägganden kommer i en strid ström. Jag har även fått mitt första utslag.
Jag kan inget om hur det fungerar och har en del funderingar, letat efter svar men inte hittat dem.
1. Kan jag se nånstans på ”mina sidor” om och när det har begärts verkställighet?
2. Är utslaget samma som skuld att betala eller skickas det ut ett separat brev om det?
3. Uppgift om inkomst/utgifter. Skickas det ut brev om det eller ska jag fylla i nåt på KFMs sida?
4. Fått utslag på ett av många skulder. Väntar de in fler utslag eller börjar de utreda om löneutmätning trots att fler ärenden ”ligger i röret”?

Och frågan som alla ställer sig, när kan jag anta att löneutmätningen drar igång. Fick utslag 21/8. Kan inte se att de begärt verkställighet än

Jag undrar precis samma som du. Skrev under att jag mottagit idag. Hur lång tid tar allt nu?

Stort lycka till!

1. Nej man ser inte på "mina sidor" när begäran kommer in.
2. Utslag är att skulden blir fastställd, men det är inte samma som skuld att betala. Det kommer senare.
3. Jag tror att brevet om redogörelse av inkomst/utgifter kommer via Kivra. Man kan fylla i uppgifterna digitalt i varje fall.
4. Vet inte säkert, men tror dom läggs i kö att börja utredas eftersom.

Fick du utslag 21/8 så kan du nog kallt räkna med att behålla i varje september, oktober, novembers lön till att börja med, kanske december med. Skulle tro att uppgift om inkomst/utgift att fylla i kommer i November tidigast. Dom uppgifterna har man 14 dagar på sig att fylla i på "mina sidor". Rekommenderat är att göra det efter kontorstid på dag 14.

Men fortfarande innan deadline så man inte riskerar något med skuldsaneringen (man gör inget fel om man förhåller sig till deadline även om det är sista dagen) Sen är det inte långt bort till utmätning om du blir nekad skuldsanering.

Fick du utslag 21/8 så kan du nog kallt räkna med att behålla i varje september, oktober, novembers lön till att börja med, kanske december med. Skulle tro att uppgift om inkomst/utgift att fylla i kommer i November tidigast. Dom uppgifterna har man 14 dagar på sig att fylla i på "mina sidor". Rekommenderat är att göra det efter kontorstid på dag 14.

Men fortfarande innan deadline så man inte riskerar något med skuldsaneringen (man gör inget fel om man förhåller sig till deadline även om det är sista dagen) Sen är det inte långt bort till utmätning om du blir nekad skuldsanering.

Tack för svar.
Jag håller tummar och tår på att du har rätt gällande när det drar igång med löneutmätning. Då kan jag passa på att betala bort lite annat innan ett eventuellt inledande.

Stort lycka till!

1. Nej man ser inte på "mina sidor" när begäran kommer in.
2. Utslag är att skulden blir fastställd, men det är inte samma som skuld att betala. Det kommer senare.
3. Jag tror att brevet om redogörelse av inkomst/utgifter kommer via Kivra. Man kan fylla i uppgifterna digitalt i varje fall.
4. Vet inte säkert, men tror dom läggs i kö att börja utredas eftersom.

Kallt räkna med 4 månader att behålla lön? Varför skönmålar du upp bilder för folk i alla trådar? Det kan ta den tiden men det kan lika gärna gå fortare.

Jag är ny hos KFM, har nyligen sökt skuldsanering och släppt alla mina skulder och förelägganden kommer i en strid ström. Jag har även fått mitt första utslag.
Jag kan inget om hur det fungerar och har en del funderingar, letat efter svar men inte hittat dem.
1. Kan jag se nånstans på ”mina sidor” om och när det har begärts verkställighet?
2. Är utslaget samma som skuld att betala eller skickas det ut ett separat brev om det?
3. Uppgift om inkomst/utgifter. Skickas det ut brev om det eller ska jag fylla i nåt på KFMs sida?
4. Fått utslag på ett av många skulder. Väntar de in fler utslag eller börjar de utreda om löneutmätning trots att fler ärenden ”ligger i röret”?

Och frågan som alla ställer sig, när kan jag anta att löneutmätningen drar igång. Fick utslag 21/8. Kan inte se att de begärt verkställighet än
Hej!
Fick mitt första utslag den 13/6 och löneutmätningen började nu 25/8, så det kan nog skilja en hel del mellan olika fall.

Jag är inte så blåögd att jag tror på att jag ska klara 4 månader innan utmätningen kommer igång. Men jag kan ju alltid hoppas. Jag är glad om jag får behålla septemberlönen, blir det fler så är det en ”bonus”
Rätt tänkt.
När jag var i väntan på min löneutmätning så tänkte jag hela tiden att det startar "nästa månad".

1 nej
2 nej inte samma.
3 skickas ut på brev eller kivra, kan fyllas på mina sidor
4 väntas inte in något.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp