Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått inledande skuldsanering

Är det någon som vet vilket nummer KF ringer ifrån? Är det 0771567567 eller är det ett 010 eller 070 nr?

Tack för svar!
Jag har haft ett par 010 samtal men när jag söker på det så kommer det upp "trolig försäljning".
Jag undrar om man söker på 010 numret om det då kommer upp Kronofogden?
Tycker de borde lämna något slags meddelande om man inte svarar?

Tack för svar!
Jag har haft ett par 010 samtal men när jag söker på det så kommer det upp "trolig försäljning".
Jag undrar om man söker på 010 numret om det då kommer upp Kronofogden?
Tycker de borde lämna något slags meddelande om man inte svarar?
Annars får du kanske ta risken och svara på nåt skitsamtal?

Jag missade samtalet en gång och fick sms&mail dock så det borde inte vara någon fara.

Är det någon som vet vilket nummer KF ringer ifrån? Är det 0771567567 eller är det ett 010 eller 070 nr?
Du kommer mest troligen få ett SMS först från handläggaren där dem berättar vilket nummer dem ringer ifrån.
Svarar du inte så får du ett mail skulle jag gissa.

Tack för alla svar!
Då vet jag lite mer. Vi är många som delar kontor och då brukar jag inte svara på skräpsamtal men då vet jag gången iaf och kan vara mer förberedd att gå ifrån och prata.

Som jag förstått det så kollar de efter förhöret (första samtalet) om man varit sanningsenlig vid ansökan och förhör och därefter får man besked via Kivra om de går vidare.

Är frågorna mest om hur man hamnat i denna svåra sits?
Är det till nackdel om man berättar om sjukdomar man drabbats av samt nära anhörigas bortgång, dvs ser dom det som om man försöker göra sig ynklig och 'bortförklara' den sits man befinner sig i?

Berätta gärna om ni vill kring era samtal.

Tack för alla svar!
Då vet jag lite mer. Vi är många som delar kontor och då brukar jag inte svara på skräpsamtal men då vet jag gången iaf och kan vara mer förberedd att gå ifrån och prata.

Som jag förstått det så kollar de efter förhöret (första samtalet) om man varit sanningsenlig vid ansökan och förhör och därefter får man besked via Kivra om de går vidare.

Är frågorna mest om hur man hamnat i denna svåra sits?
Är det till nackdel om man berättar om sjukdomar man drabbats av samt nära anhörigas bortgång, dvs ser dom det som om man försöker göra sig ynklig och 'bortförklara' den sits man befinner sig i?

Berätta gärna om ni vill kring era samtal.
Man går igenom uppgifterna man lämnade i sin ansökan, bla för att kolla så de fortfarande stämmer.. det har ju gått ganska många månader sedan du lämnade in ansökan.
Sen får man berätta hur man hamnade där man är och vad man gjort för att försöka lösa det. Så allt som är relevant och som har bidragit till din skuldsättning skall du berätta.

Man går igenom uppgifterna man lämnade i sin ansökan, bla för att kolla så de fortfarande stämmer.. det har ju gått ganska många månader sedan du lämnade in ansökan.
Sen får man berätta hur man hamnade där man är och vad man gjort för att försöka lösa det. Så allt som är relevant och som har bidragit till din skuldsättning skall du berätta.
Under väntetiden så har jag ju betalat vad jag kunnat och mer därtill genom att konstant sälja saker så skulderna har ju sjunkit men balanserar ju på en skör tråd där jag köper tid och dagar genom att varje dag ha dialog med någon fordringsägare. Hoppas att det inte är till nackdel att man kämpar istället för att låta allt falla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp