Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fått inledande skuldsanering

Hej! Har fått beslut om inledande skuldsanering nu i veckan. Men nu är jag lite fundersam jag har alla skulder vid kmf men sen betalar ja ju fortfarande på en kredit(fairlo) varje månad den skulden har jag glömt fått med för jag tänkte att den kan jag betala ändå.men sen läste jag i nåt forum att man inte fick betala på skulderna vid inledande beslut? Hjälp mig snälla//Mvh

Sluta betala på den och kontakta din handläggare om den skulden med. Grattis till inledande

Den är med i skuldsanering oavsett om den är med i inledande eller ej. Dom kommer rapportera in den så småningom. Du får inte betala på den separat då det finns lag att man inte ska gynna borgenärer.

Förmodligen är det lugnt, men det är viktigt att du inte betalar till Fairlo något mer.

Grattis till inledande! :)

Grattis och önskar dig lycka till!
Men då du är i inledande fas måste jag råda dig om att kontakta din handläggare om den skulden, och betala inte nåt mer till dem!

Den är med i skuldsanering oavsett om den är med i inledande eller ej. Dom kommer rapportera in den så småningom. Du får inte betala på den separat då det finns lag att man inte ska gynna borgenärer.

Förmodligen är det lugnt, men det är viktigt att du inte betalar till Fairlo något mer.

Grattis till inledande! :)
Okej då vet jag jag skrev till min handläggare om det! För säga tack men är ju bara ett litet steg närmare skuldsanering

Tror jag kommer få avslag då ja tagit ut lite pengar på en kredit i närtid fan:(

Vad väntan känns lång för skuldsanering. Är det någon som vet hur ofta väntetiden uppdateras hos KF?

Nu tror jag inte ens 8 månaders väntan räcker.

Vad väntan känns lång för skuldsanering. Är det någon som vet hur ofta väntetiden uppdateras hos KF?

Nu tror jag inte ens 8 månaders väntan räcker.
Tisdagar varje vecka. Uppdaterades förra veckan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp