Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått från KFM

Okej. Så 10 dagar efter signering ska allt vara klart med betalning osv. Är det 10 bankdagar?
10 dagar, inte 10 bankdagar. Din betalning ska ha inkommit och registrerats och Kf ska ha blivit meddelade. Det är just det som är viktigt, att den som ska ha pengarna verkligen meddelar Kf att du betalat! Allt detta ska hända inom de 10 dagarna.

10 dagar, inte 10 bankdagar. Din betalning ska ha inkommit och registrerats och Kf ska ha blivit meddelade. Det är just det som är viktigt, att den som ska ha pengarna verkligen meddelar Kf att du betalat! Allt detta ska hända inom de 10 dagarna.
Om företaget inte meddelar. .. känns som just Luma finans är oseriösa och skulle kunna strunta i det.

Vad händer om jag bestrider nu? Kan betala in i morgon eller helgen
Det händer inget. bestrid och betala imorgon. Om man bestrider då lägger Kf ärendet på is i 30 dagar. Om du inte betalar så kommer Lumify höra av sig om ett tag och begära underlag på betalning

Det händer inget. bestrid och betala imorgon. Om man bestrider då lägger Kf ärendet på is i 30 dagar. Om du inte betalar så kommer Lumify höra av sig om ett tag och begära underlag på betalning
Så det bästa är att bestrida egentligen? Då får jag 30 dagar till?

När jag bestrider , blir det då direkt en anmärkning om jag inte kan visa upp underlag på betalning? Eller kan jag bestrida och sen bara betala in om säg 1 vecka?

När jag bestrider , blir det då direkt en anmärkning om jag inte kan visa upp underlag på betalning? Eller kan jag bestrida och sen bara betala in om säg 1 vecka?
Ja det kan du, det blir ingen anmärkning på en gång!

Om du kan betala fakturan inom 1 vecka varför inte bara prata med inkasso bolaget och se till att få bort den från KFM?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp