Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått förslag på skuldsanering

Åå vad störigt, sånt gör ju processen extra jobbig såklart. Hur längesen är det nu du godkände förslaget?
har din handläggare meddelat dig om strulet när det uppkommit eller har du själv få be om info?
Jag kontaktade min handläggare per telefon och bad henne se över varför en borgenär ska kunna försena och förhala processen då alla andra inte har några invändningar, då hon haft löpande mejl kontakt med mig under hela processen och uppdaterat mig om läget har jag haft bra koll, hon skrev vid vår senaste kontakt att hon skulle kontakta bolaget och inkassobolaget som tagit över fodran.

Det har gått snart 2 veckor sedan jag godkände förslaget...

Jag fick förslag som jag godkände för tre veckor sedan, så jag sitter i samma båt som ni, väntar och försöker att inte oroa mig allt för mycket över att någon ska sätta käppar i hjulet.

För mig tog det 76 eller 77 dagar från betalplan till beslut, en annan jag hade kontakt med fick också vänta ganska exakt samma tid. Det var pga att 2 borgenärer inte svarade på delgivning och en för den andra. Så alla delgivningspåminnelser måste väntas ut innan beslut fattas. Så om ni har någon borgenär som inte svarar på delgivning (vilket är vanligt). Räkna på mellan 2 till 3 månader till beslut från att ni ringt och godkänt betalplan.

@backtobasics @galopperamera @MaestroMan87

Jag godkände min betalplan för 9v sedan. Har inte hört ett ord sen dess. Så nog kan det ta tid alltid.

Jag kontaktade min handläggare per telefon och bad henne se över varför en borgenär ska kunna försena och förhala processen då alla andra inte har några invändningar, då hon haft löpande mejl kontakt med mig under hela processen och uppdaterat mig om läget har jag haft bra koll, hon skrev vid vår senaste kontakt att hon skulle kontakta bolaget och inkassobolaget som tagit över fodran.

Det har gått snart 2 veckor sedan jag godkände förslaget...
Okej, bra att handläggaren håller dig uppdaterad iaf, måste vara jobbigare när det drar ut på tiden utan att veta varför.

För mig tog det 76 eller 77 dagar från betalplan till beslut, en annan jag hade kontakt med fick också vänta ganska exakt samma tid. Det var pga att 2 borgenärer inte svarade på delgivning och en för den andra. Så alla delgivningspåminnelser måste väntas ut innan beslut fattas. Så om ni har någon borgenär som inte svarar på delgivning (vilket är vanligt). Räkna på mellan 2 till 3 månader till beslut från att ni ringt och godkänt betalplan.

@backtobasics @galopperamera @MaestroMan87
Oj, ja det är lika bra att va inställd på 2-3 månader, och blir det snabbare blir det bara skönt. Sålänge man har inledande är det ju egentligen ingen brådska.

Jag godkände min betalplan för 9v sedan. Har inte hört ett ord sen dess. Så nog kan det ta tid alltid.
9 veckor är länge utan ett ord, jag har inte stört min handläggare med nåt under processen, men tror jag drar iväg ett mail efter 2 månader om jag inte hört nåt alls.

9 veckor är länge utan ett ord, jag har inte stört min handläggare med nåt under processen, men tror jag drar iväg ett mail efter 2 månader om jag inte hört nåt alls.
Väldigt länge utan någon som helst återkoppling, verkligen! Jag vill inte störa dem lixom. Haha

Vad härligt, följs gärna åt nu när vi väntar. Har du nåt särskilt du tror kan göra att nån motsätter sig? Jag har inget men hjärna skapar ju massa hypotetiska anledningar mest för att inte bli så dunderbesviken om det skulle strula till sig nu tänker
Tänker ej så mkt om dagarna på de utan de har sin gilla gång å ba vänta å se helt enkelt:) rätt som de så dyker brevet ner i Kivra :)

De är väl om lånen skulle va för nya eller så men återstår å se :)

Tänker ej så mkt om dagarna på de utan de har sin gilla gång å ba vänta å se helt enkelt:) rätt som de så dyker brevet ner i Kivra :)

De är väl om lånen skulle va för nya eller så men återstår å se :)
Helt rätt, jag försöker tänka borta det men loggar ju in galet många ggr på Kivra varje dag så nog tänker jag på det varesig jag vill eller inte

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp