Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fått förslag på skuldsanering

Hej

Bara läst i forumet innan och är tacksam för allt stöd jag känt i att läsa om andra i liknande situation och fått många svar på mina frågor.

Jag fick inledande i april, och förslag på skuldsanering nu för 2 veckor sen (i augusti), än så länge har processen varit smärtfri och smidig, mest väntan som är jobbig.
Nu inväntar jag då det läskiga momentet om någon kommer motsätta sig min skuldsanering.

Nån som vet vad för saker de brukar motsätta sig för, för nya lån har jag förstått, kan de även ha åsikter i vad man använt krediter till?

Nu nojar man sig ju för allt möjligt och vill bara kunna andas ut.
Nån mer som är i samma läge och vill följas åt?

Grattis kan inte svara på vad dom skulle överklaga på! Men har några frågor till dig. Fick du mycket frågor från din handläggare efter att du fick inledande beslut om skuldsanering? Har inledande nu men har inte hört nånting än man kanske får frågor när det gått minst 1 månad kanske.

Tack:)

Jag fick ingen fråga alls efter inledande, va helt tyst bortsett från att jag fick en räkning som jag mailade och frågade min handläggare om, och den sa han skulle ingå i min sanering. Så bortsett från det hade vi ingen kontakt.
Jag skickade dock med ett väldigt välskrivet brev med min ansökan, så han hade knappt inga frågor vid samtalet innan inledande heller. Det kan jag tipsa om att göra om man har lättare att skriva ner sin situation än att ta det på telefon. Passade mig bättre iaf.

Grattis och lycka till!

Ja, såvida man har vart ärlig i ansökan så kan det vara nya lån som borgenär motsätter sig för.

Men är väldigt vanligt att det går hela vägen om man får inledande.

Har du ringt och godkänt betalplanen så delgives den till borgenärerna, yttrar dom sig inte går det till beslut, är beslutet att du får skuldsanering så ska det vinner det lagakraft 3 veckor efter om ingen överklagat.
Det kan dock ta rätt lång tid mellan att betalplanen/förslaget delgivits borgenärerna. Ofta på grund av att man har 1-2 borgenärer som inte svarar på delgivning så man måste vänta ut påminnelserna innan beslut fattas.

Tack :) ja jag har definitivt varit helt ärlig, bara hjärnspökena som sätter igång nu, och tror att nån ska vilja sätta käppar i hjulet. Men det ska nog gå bra.

Jag godkände förslaget samma dag så nu snart 2 veckor sen, men är som du säger inställd på att detta steg kan ta många veckor och försöker att släppa det i väntan på.

Tack :) ja jag har definitivt varit helt ärlig, bara hjärnspökena som sätter igång nu, och tror att nån ska vilja sätta käppar i hjulet. Men det ska nog gå bra.

Jag godkände förslaget samma dag så nu snart 2 veckor sen, men är som du säger inställd på att detta steg kan ta många veckor och försöker att släppa det i väntan på.
Är i samma fas jag med , godkänt betalplan den 18e , så för en vecka sen precis , så nu är de å vänta bara. :) hoppas de går bra för dig :)

Är i samma fas jag med , godkänt betalplan den 18e , så för en vecka sen precis , så nu är de å vänta bara. :) hoppas de går bra för dig :)
Vad härligt, följs gärna åt nu när vi väntar. Har du nåt särskilt du tror kan göra att nån motsätter sig? Jag har inget men hjärna skapar ju massa hypotetiska anledningar mest för att inte bli så dunderbesviken om det skulle strula till sig nu gissar jag.

Vad härligt, följs gärna åt nu när vi väntar. Har du nåt särskilt du tror kan göra att nån motsätter sig? Jag har inget men hjärna skapar ju massa hypotetiska anledningar mest för att inte bli så dunderbesviken om det skulle strula till sig nu gissar jag.
Sitter i samma båt, väntar också, det är en borgenär (Multitude Bank p.l.c) som krånglar hela tiden, har gjort så sedan jag fick inledande, svarar inte, svarar först efter påminnelse och i sista sekunden, skickar skulden fram och tillbaka mellan olika inkassobolag, gick så långt att min handläggare på KFM tröttnade och skickade ett mejl, vet dock inte vad som stod i det mejlet!?

Sitter i samma båt, väntar också, det är en borgenär (Multitude Bank p.l.c) som krånglar hela tiden, har gjort så sedan jag fick inledande, svarar inte, svarar först efter påminnelse och i sista sekunden, skickar skulden fram och tillbaka mellan olika inkassobolag, gick så långt att min handläggare på KFM tröttnade och skickade ett mejl, vet dock inte vad som stod i det mejlet!?
Åå vad störigt, sånt gör ju processen extra jobbig såklart. Hur längesen är det nu du godkände förslaget?
har din handläggare meddelat dig om strulet när det uppkommit eller har du själv få be om info?

Multitude Bank är Ferratum och deras kontor är i Malta eller något liknande. Kommer förmodligen inte svara på några delgivningar, utan man måste vänta ut alla påminnelser. Så var det för mig, fast då gällde det Avida och Intrum

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp