Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått förslag på skuldsanering

Verkar kunna ta väldigt lång tid ja. Kliver in på 12:e veckan nu.
Ja, men precis. Men man kan ju inte ”pusta” ut 3v efter att man godkänt förslaget. Det var så jag menade. Man kan pusta ut 3v efter att man fått ett beslut om skuldsanering.

Jag kan ju inte pusta ett skit trots all denna tid. vet ju inte hur många som svarat och inte svarat osv.
Jobbig väntan detta men om vill kan du ju fråga din handläggare hur det ser ut men delgivningar och allt .

Är det någon av er på forumet som vet hur man ska behandla förelägganden som droppar in efter att man fått besked om inledande? Ska man skriva under bara eller inte? Man vet ju inte vad som är rätt eller fel när man inte gått igenom denna procedur tidigare.
Någon som vet?
Kommer alla fordringsägare nu i panik att skicka in till KF eller pausas sådant dä de fått besked om inledande?

Är det någon av er på forumet som vet hur man ska behandla förelägganden som droppar in efter att man fått besked om inledande? Ska man skriva under bara eller inte? Man vet ju inte vad som är rätt eller fel när man inte gått igenom denna procedur tidigare.
Någon som vet?
Kommer alla fordringsägare nu i panik att skicka in till KF eller pausas sådant dä de fått besked om inledande?
Skriv under. Men du kan alltid lägga till att du har inledande sanering.
Jag skrev inte under ett par föreläggande som kom strax efter inledande för jag trodde inte det behövdes. Fick besök av delgivningsman ist som förklara att man behöver skriva under iaf.

Jag har fått beslut om skuldsanering nu! Nu återstår 3 veckors väntan för att beslutet ska vinna laga kraft, men alla fordringsägare är delgivna och ingen har kommit med invändningar, så det verkar ologiskt att någon skulle överklaga.

Hoppas att det rullar på för er andra också, jag är så otroligt tacksam över att det här systemet med skuldsanering finns, det är en fantastisk gåva att få en andra chans och hopp om ett normalt liv om fem år.

Jag har fått beslut om skuldsanering nu! Nu återstår 3 veckors väntan för att beslutet ska vinna laga kraft, men alla fordringsägare är delgivna och ingen har kommit med invändningar, så det verkar ologiskt att någon skulle överklaga.

Hoppas att det rullar på för er andra också, jag är så otroligt tacksam över att det här systemet med skuldsanering finns, det är en fantastisk gåva att få en andra chans och hopp om ett normalt liv om fem år.
Stort grattis … 5 år går snabbt ! Ja det är ologiskt att nån skulle överklaga. . Hur många veckor fick du vänta mellan förslag och beslut ?

Ååå grattis!! Vad härligt att komma så långt, låter inte som du behöver oroa dig för motsättning nu, håller alla tummar

Grattis & Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp