- Meddelanden
- 560
- Mottagna reaktioner
- 228
- Poäng
- 417
Så har du fått något utbetalt?
Ja, precis!Men. Du skrev 4,5år efter avslutad skuldsanering?
De är alltså 9,5år sedan du fick skuldsanering och nu hör de av sig.
Hur mycket ska man oroa sig, om de kan höra av sig 4,5år efter avslutad skuldsanering
Tänk om de tvärtom vill att man ska betala in en summa..

Hade du löneutmätning innan din sanering ?Nej, inte riktigt. Det står att jag har betalat in för mycket pengar i min skuldsanering och att Kronofogden inte har laglig rätt att behålla dem och de ska återbetala x kronor och y kronor i ränta inom 30 dagar. Inget om att de vill ha kontonr.
Jag kommer inte ihåg just nu hur det var precis innan saneringen, men hade löneutmätning när jag ansökte. Men fick tillbaka direkt i början pga dubbel betalning av kvarskatt. Det jag tycker är konstigt är att de nu 4.5 efter avslutad sanering kommer på att de har fått för mycket pengar som de inte fick lov att behålla. Kunde ju isåfall fått dem då?Hade du löneutmätning innan din sanering ?
Tänker om det blivit en dubbel betalning på något vis.
Myndigheter ligger oftast efter med långa handläggningstider som följd, Fick själv ett återkrav f rån FK efter 2 år av tystnad, Fick visserligen rabatt på summan då jag gjort allt rätt och meddelat förändringen i inkomst i tid.Jag kommer inte ihåg just nu hur det var precis innan saneringen, men hade löneutmätning när jag ansökte. Men fick tillbaka direkt i början pga dubbel betalning av kvarskatt. Det jag tycker är konstigt är att de nu 4.5 efter avslutad sanering kommer på att de har fått för mycket pengar som de inte fick lov att behålla. Kunde ju isåfall fått dem då?
Finns absolut inget där.Myndigheter ligger oftast efter med långa handläggningstider som följd, Fick själv ett återkrav f rån FK efter 2 år av tystnad, Fick visserligen rabatt på summan då jag gjort allt rätt och meddelat förändringen i inkomst i tid.
Nu står det mitt ärende avslutat hos FK. Kanske det går att se liknande avslut i ditt fall hos KFM om du loggar in?