- Meddelanden
- 3 465
- Mottagna reaktioner
- 2 276
- Poäng
- 1 557
NejHade du Ars enterprize i saneringen?
NejHade du Ars enterprize i saneringen?
Ja, låter ju konstigt, men något har väl inträffat så att jag ska få tillbaka dem.Förstår inte riktigt hur det går ihop om du betalat för lite att du fått tillbaka 20.000+ränta. Men det måste ju stämma, för det finns pengar kvar på kontot du betalat in till. Det är knappast någon av misstag som betalat på fel OCR nummer.
Om jag ska gissa:
1. En borgenär har gått i konkurs.
2. Sista åren så har dom haft stängt bankkonto och pengarna som ska betalas ut från skuldsaneringen har inte kunnat betalas ut till det bankkontot.
3. KFM har försökt komma i kontakt med borgenär men inte fått svar.
4. Pengarna har legat kvar på kontot tills nu och eftersom ingen har hört av sig om dom så får du tillbaka dom.
Alternativt att någon borgenär uppgett fel kontonummer från början. skulle ha fått utbetalt men aldrig svarat när KFM hört av sig att dom måste rätta till kontonummer.
Oavstt så tror jag det stämmer att du ska få tillbaka pengar på något sätt även om det låter märkligt.
Varför ska det bevisas? Ingen mening att ljuga om det är ingen som helst vinning för någon.Kan du bifoga något bevis? Med täckta personliga uppgifter såklart
Nej, inte riktigt. Det står att jag har betalat in för mycket pengar i min skuldsanering och att Kronofogden inte har laglig rätt att behålla dem och de ska återbetala x kronor och y kronor i ränta inom 30 dagar. Inget om att de vill ha kontonr.Är det sånt här brev du har fått som jag fick?
Varför?Kan du bifoga något bevis? Med täckta personliga uppgifter såklart
Den är ju ganska trevlig att fåÄr det sånt här brev du har fått som jag fick?

OnekligenDen är ju ganska trevlig att få![]()

Troligtvis pga skatte & bokföringstekniska skäl.Varför avskriver bolag skulder som dom kan ta del utav i en sanering?