Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått avslag efter inledande

Det blir någon form av beslut som ska göras på den nya ansökan i alla fall.
Pratade med en skusanhandläggare idag. Det är tydligen hopplöst många ansökningar som är ärenden som inte ens nära ska ha skuldsanering, och utöver det upprepade ansökningar. Hade det inte varit för det hade det varit väldigt kort.
Kan det vara så att många som drabbats av sista årets stigande kostnader i ren panik skickar in. Inte för att du vet, var bara en reflektion från mej.

Kan det vara så att många som drabbats av sista årets stigande kostnader i ren panik skickar in. Inte för att du vet, var bara en reflektion från mej.

Ingen aning, är många yngre som hamnat efter med någon mindre kredit eller så som tycker att det låter förträffligt med skuldsanering.

Ingen aning, är många yngre som hamnat efter med någon mindre kredit eller så som tycker att det låter förträffligt med skuldsanering.

Å en annan drog sig för att söka igen...kämpade på med mina betalplaner som jag lyckats få till under tiden jag studerade och jobbade. Kunde hålla dom utan problem ända fram tills löneutmätningen drog igång igen, då fick jag tyvärr inse att det inte gick längre. Valde då att söka skuldsanering och släppte allt igen. Glad för det idag men är ändå inställd på avslag bara för att inte bli för besviken. Detta trots att jag idag jobbar heltid och det var enbart det jag föll på sist, jobbade enbart 70% då. Enda "nya" lånet jag har är csn. Alla andra skulder är sedan 2012-2015. Så rimligtvis borde jag vara en kandidat för skuldsanering nu men vågar ändå inte tro det.

Precis så. Min överklagan tog drygt 1 månad och då var det jul och nyår under tiden. Så att ansökan ligger på vänt under tiden som överklagandet avgörs känns fullt rimligt. Lär ju knappast ta 5 månader eller vad väntetiden kan bli på nya ansökan att hantera överklagandet. Går överklagandet igenom drar man tillbaka ansökan helt enkelt.
Min överklagan tog 11 dagar.
nu ska mitt ärende återupptas så de gick på min linje. Vad hände efter överklagan för dig? Hur snabbt kontaktades du av kronofogden? Fortsatte du betala in efter tingsrättens svar?

nu ska mitt ärende återupptas så de gick på min linje. Vad hände efter överklagan för dig? Hur snabbt kontaktades du av kronofogden? Fortsatte du betala in efter tingsrättens svar?
Åh vad skönt att det gick snabbt @Ann ! Hoppas du får igenom det nu!

11 dagar?
Det låter nästan för snabbt det. Parterna kan väl knappt ha kommunicerats.

Lämnade in 11 augusti och sen fick jag Mail att de mottagit och idag kom det från tingsrätten. Vet inte alls hur det fungerar. Står att då skulderna inte var med så ska det återupptas av kronofogden

Lämnade in 11 augusti och sen fick jag Mail att de mottagit och idag kom det från tingsrätten. Vet inte alls hur det fungerar. Står att då skulderna inte var med så ska det återupptas av kronofogden
Vad skönt för dig att Tingsrätten gick på din linje. Hör av dig till KFM och få klara besked om hur betalningen med inledande ska fortgå så du vet. Det här kommer att gå vägen för dig, det är bara lite hinder på vägen just nu!

SLUTLIGT BESLUT
Med undanröjande av Kronofogdens beslut av den 11 augusti 2023, återförvisas ärendet till Kronofogden för fortsatt handläggning.

SKÄL
Sid 2
Av överklagandet framgår att xxx har skulder som inte finns upptagna i ärendet hos Kronofogden. Det ankommer i första hand på Kronofogden att pröva om de fordringar som xxx anmält ska omfattas av skuldsaneringen och övriga rekvisit som krävs för att inleda skuldsanering. Förhållandena är därmed sådana att beslutet ska undanröjas och ärendet återförvisas till Kronofogden för fortsatt handläggning.
HUR MAN ÖVERKLAGAR, se bilaga 2
Överklagande ställt till Göta hovrätt ska ha kommit in till

Här är svaret! Antar att de följde min väg?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp