Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått avslag efter inledande

Verkar konstigt att 6 långivare skulle missat poit och inte skickat in, framförallt remember hade saneringen gått igenom hade dem inte fått någonting tillbaka av sitt lån på 500k. Verkar också konstigt att kronofogden skulle hävda att allt är korrekt.

Det är inte så att t.ex skuld nr 1 drivs in av inkassobolag 1 och ts har skickat in både inkassoskulden och originalskulden i flera ärenden?
Lutar nog mer på att det är ts som räknat fel någonstans iaf när jag skickade in så hade gäldenärerna stenkoll hade missat några av de 25-30 jag hade och dem anmälde skulderna när mitt namn kom i POIT
Ja, jag tycker också att det är jättemärkligt att de andra 6 skulderna inte blev inrapporterade när TS namn publicerades i POIT...

Ja, jag tycker också att det är jättemärkligt att de andra 6 skulderna inte blev inrapporterade när TS namn publicerades i POIT...
Jag hade 5 skulder jag missat att ta med, var 5 mindre skulder men dem var ju med sen efter poit

@Ann
Såg du att ditt namn blev publicerat i POIT?

Tänker om det är där det gått fel dvs att ditt namn av misstag aldrig publicerades där? För då är det ju inte konstigt om borgenärerna inte visste om att du fått inledande och därmed inte rapporterade in skulderna.

Det är praktiskt taget omöjligt att så mycket som 5-6 borgenärer missat att anmäla sina fordringar.
Missar är generellt inte så vanligt, jag skulle killgissa att det missas att anmäla fordringar i var 20e inledande ungefär

@Ann
Såg du att ditt namn blev publicerat i POIT?

Tänker om det är där det gått fel dvs att ditt namn av misstag aldrig publicerades där? För då är det ju inte konstigt om borgenärerna inte visste om att du fått inledande och därmed inte rapporterade in skulderna.
Ja mitt namn var med i POIT. Och jag mailade de jag hade skulder hos angående inledandet.

Det är praktiskt taget omöjligt att så mycket som 5-6 borgenärer missat att anmäla sina fordringar.
Missar är generellt inte så vanligt, jag skulle killgissa att det missas att anmäla fordringar i var 20e inledande ungefär
Det är jättekonstigt! Har sammanställt alla och de som inte skickat in är
Remember
Vivus
Santander
Saldo
Payex
Divide

Divide vet jag inte vad dom gör.
Övriga kan ha överlåtit fordran till någon annan, kan du i dina sammanställningar tagit med någon 2 gånger? Att axctor intrum eller någon äger en fordran som du också skrivit att du tycker banken fortfarande äger?

Divide vet jag inte vad dom gör.
Övriga kan ha överlåtit fordran till någon annan, kan du i dina sammanställningar tagit med någon 2 gånger? Att axctor intrum eller någon äger en fordran som du också skrivit att du tycker banken fortfarande äger?
Summorna stämmer inte heller när jag kollar i beslutet så dessa banker kan inte varit med. Kan inte svara på om någon gått vidare då jag inte fått något om det. Bara påminnelser från bankerna.

Summorna stämmer inte heller när jag kollar i beslutet så dessa banker kan inte varit med. Kan inte svara på om någon gått vidare då jag inte fått något om det. Bara påminnelser från bankerna.
En tanke..kontakta dessa sex som saknas o kolla om de fortf har skulden. Det känns helt enkelt orimligt att hela 6 borgenärer skulle missat anmäla bär det handlar om så stora summor.

En tanke..kontakta dessa sex som saknas o kolla om de fortf har skulden. Det känns helt enkelt orimligt att hela 6 borgenärer skulle missat anmäla bär det handlar om så stora summor.
Jag håller med. Frågan är om det är till min fördel vid överklagan eller inte, om de nu inte kommit med i min ansökan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp