Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fått avslag efter inledande

Nej handläggaren sa inget om remember. Hon sa att alla skulder som var med i beslutet är de som var med i ansökan från mig. Totalt 6 st som inte var med och jag vet att jag skrev in alla. Så ja något fel måste hänt vid ansökan
Men är det inte väldigt konstigt då att du fick inledande för att dom ansåg att du inte kunde betala o sen avslag för att dom anser att du kan betala men ändå var det samma skulder innan inledande som nu?! Eller räknar dom på räntor o så med senare?

Men är det inte väldigt konstigt då att du fick inledande för att dom ansåg att du inte kunde betala o sen avslag för att dom anser att du kan betala men ändå var det samma skulder innan inledande som nu?! Eller räknar dom på räntor o så med senare?
Jag håller med dig. Det är jättekonstigt.
men nu har ju beslutet kommit så kan inte göra mer än att börja om,
Man borde ju fått avslag direkt om det bara var 917000 som de säger och inte 1,6 miljoner.
Jag hoppas du får bättre tur och att det går bra för dig ☺️

Man borde ju fått avslag direkt om det bara var 917000 som de säger och inte 1,6 miljoner.
Känns som du absolut borde kunna överklaga eftersom du har fler skulder än va dom fått in. Men ring på måndag o prata med dom hit du ska gå vidare, löser sig nog till slut! Tack, jag håller tummarna för mej nu ☺️

Känns som du absolut borde kunna överklaga eftersom du har fler skulder än va dom fått in. Men ring på måndag o prata med dom hit du ska gå vidare, löser sig nog till slut! Tack, jag håller tummarna för mej nu ☺️
Jag är så nervös för att göra fel,
Ska ta mig modet att försöka ringa dem men vill inte skapa problem för dem heller lixsom så de ska ge mig avslag vid framtida ansökningar.

Jag är så nervös för att göra fel,
Ska ta mig modet att försöka ringa dem men vill inte skapa problem för dem heller lixsom så de ska ge mig avslag vid framtida ansökningar.
Förstår det! Men det verkar ju som om att det mer är dom du har skulder hos som gjort fel eftersom dom inte skickat in när du fick inledande. Även om dom inte var med i din ansökan så känns det konstigt att 6 st långivare har missat att skicka in.

Förstår det! Men det verkar ju som om att det mer är dom du har skulder hos som gjort fel eftersom dom inte skickat in när du fick inledande. Även om dom inte var med i din ansökan så känns det konstigt att 6 st långivare har missat att skicka in.
Ja men frågan är hur tingsrätten ställer sig. Om det ens är lönt!

917k är rätt så mycket ändå ! Sambon fick sambo på 730k ! Endast 30 år gammal !

Jag läser i skuldsaneringstråden om andra som haft skillnader i summor eller missade lån. Dessa har ju kommit fram när borgenären lämnar in, och inte lett fram till avslag. Tycker det är väldigt orättvist att du får avslag på grund av detta, du är ju mer insolvent än vid ansökan.

Verkar konstigt att 6 långivare skulle missat poit och inte skickat in, framförallt remember hade saneringen gått igenom hade dem inte fått någonting tillbaka av sitt lån på 500k. Verkar också konstigt att kronofogden skulle hävda att allt är korrekt.

Det är inte så att t.ex skuld nr 1 drivs in av inkassobolag 1 och ts har skickat in både inkassoskulden och originalskulden i flera ärenden?
Lutar nog mer på att det är ts som räknat fel någonstans iaf när jag skickade in så hade gäldenärerna stenkoll hade missat några av de 25-30 jag hade och dem anmälde skulderna när mitt namn kom i POIT

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp