Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått avslag efter inledande

Bättre å överklaga om du vet att det grundar sig på fel uppgifter. Även om man missar en skuld när man skickar in ansökan så ska det vara med sen för bolagen ska rapportera in skulderna. Å.även om du fått med fler skulder ön du haft så ska det rimligtvis stämma i slutändan ändå. Hade du kollat med handläggaren om vivus och remember var med?
Ja det är fel uppgifter men om nu inte dessa skulder kommit med i ansökan så är väl felet mitt? Har ju redan skickat in en ny ansökan så får väl inte att överklaga nu?

Ja det är fel uppgifter men om nu inte dessa skulder kommit med i ansökan så är väl felet mitt? Har ju redan skickat in en ny ansökan så får väl inte att överklaga nu?
De skulderna som missade ska ju ha kommit in tycker man ju då ditt namn publicerades i POIT och då ligger det ju på företagen att anmäla skulderna så att de kommer med i saneringen.

Hela upplägget med ditt ärenden känns helt bakvänt men överklaga beslutet trots att du skickat in ny ansökan.

Din ansökan kommer de ju ändå inte titta på, på minst 4 månader om handläggningstiderna fortsätter att vara som de är idag.

De skulderna som missade ska ju ha kommit in tycker man ju då ditt namn publicerades i POIT och då ligger det ju på företagen att anmäla skulderna så att de kommer med i saneringen.

Hela upplägget med ditt ärenden känns helt bakvänt men överklaga beslutet trots att du skickat in ny ansökan.

Din ansökan kommer de ju ändå inte titta på, på minst 4 månader om handläggningstiderna fortsätter att vara som de är idag.
Slängde iväg en överklagan nu så får vi se vad som händer. Känns inte bra att både ha en överklagan och pågående ansökan. Men vad kan hända? Att ansökan blir borttagen eller att jag bara för avslag

Slängde iväg en överklagan nu så får vi se vad som händer. Känns inte bra att både ha en överklagan och pågående ansökan. Men vad kan hända? Att ansökan blir borttagen eller att jag bara för avslag
Ring på måndag och fråga, det går ju att dra tillbaka ansökan om du behöver. Vore ju onödigt med avslag på grund av nytt papperstrassel.

Gjorde en ny ansökan direkt! Nåt måste blivit fel när jag skickade in för vet att jag skrev alla mina lån men då har jag väl inte de.

dumt att skicka in en ny, istället för att överklaga, då kan du inte tillgodoräkna dig det du betalt vid inledandet eller tiden och börjar om från 0 igen…

En stor summa av det som inte är med verkar vara rememberskulden på 500k troligtvis är den avslutad hos remember och den som köpt skulden har inte rapporterat in den. Hade ringt remember och kollat med dem och i överklagan isåfall förklarat att den missades då den ”fallit mellan stolarna” och att du är insolvent när den räknas med.

dumt att skicka in en ny, istället för att överklaga, då kan du inte tillgodoräkna dig det du betalt vid inledandet eller tiden och börjar om från 0 igen…

En stor summa av det som inte är med verkar vara rememberskulden på 500k troligtvis är den avslutad hos remember och den som köpt skulden har inte rapporterat in den. Hade ringt remember och kollat med dem och i överklagan isåfall förklarat att den missades då den ”fallit mellan stolarna” och att du är insolvent när den räknas med.
Ligger kvar hos remember.
när jag sammanställt så är det 6 st som inte varit med. Så det måste blivit fel i ansökan, så räknar med att få börja om.

Spelar ingen roll om man inte får med alla skulder i själva ansökan, det är deras skyldighet att rapportera in skulden. Så felet måste blivit någon annanstans, handläggaren sa väl att remember var med?

Spelar ingen roll om man inte får med alla skulder i själva ansökan, det är deras skyldighet att rapportera in skulden. Så felet måste blivit någon annanstans, handläggaren sa väl att remember var med?
Nej handläggaren sa inget om remember. Hon sa att alla skulder som var med i beslutet är de som var med i ansökan från mig. Totalt 6 st som inte var med och jag vet att jag skrev in alla. Så ja något fel måste hänt vid ansökan

Står väl i slutliga beslutet vilka skulder som är med?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp