Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Får man tillbaka på skatten (SMS-lån)

Har säkert lånat (och betalat tillbaka många) hundratals SMS-lån/småkrediter i år.
Så jag undrar.

1: Får man tillbaka pengar på skatten utav räntan? DVS om jag betalat 30.000 kr i ränta i år - får jag då automatiskt 10.000 eller?
2: Står det "automatiskt" hos skatteverket att man betalat lån/räntor hos smslånegivarna eller måste man mecka med detta själv?

Terry- ja du får tillbaka 30%
Ja de flesta sms bolag skickar själva in uppgifterna till Skatteverket. Du får även bekräftelse per mail/post vilka uppgifter de skickat in. Men det missas säkert en del kan jag tänka mig så om du håller koll själv så kan du nog få tillbaka några kronor mer.

Tjena. Nej du behöver inte mecka med detta själv utan bolagen rapproterar in till skatteverket. Har för mig att det är 30% på upp till 100 000 man inbetalt i ränta, sedan är jag inte helt säker på vad som gäller för% men det kanske nån annan har koll på?

mvh/Nisse

Både bra och dåligt det där. Är ju ett helvete och få ett 'riktigt' lån med massor av underskott.

Håller med föregående..håller på och trasslar mig ur alla smslån
inte det lättaste men börjar se en ende på det hela iallfall

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp