Det ska inte vara några problemMin pappa vet inte om min situation, jag har inledande skuldsanering..
Om han vill skicka en semesterpeng via swish på några tusen kring 3000-6000 kr är det något man får/törs ta emot?
Ja du kan ta emot pengar då inga konto kollas/utmäts under inledande/skuldsanering.Tack för svar! Nån annan som kan bekräfta hans svar?
Det går bra. Jag får swish varje månad av min dotter för hennes boendekostnader varje månad och min särbo sätter över pengar till mig varje månad.Tack för svar! Nån annan som kan bekräfta hans svar?
Hur pass väl stämmer detta? Kan jag ta emot 5 swishar á 5000kr/st samma månad utan att det skapar problem under mitt inledande?Ja du kan ta emot pengar då inga konto kollas/utmäts under inledande/skuldsanering.
Som sagt. Det kollas inga konton så länge du har inledande/skuldsanering.Hur pass väl stämmer detta? Kan jag ta emot 5 swishar á 5000kr/st samma månad utan att det skapar problem under mitt inledande?

Kollar de konton vid ansökan innan ev samtal och inledande.Ja du kan ta emot pengar då inga konto kollas/utmäts under inledande/skuldsanering.
Ja har du löneutmätning så kan det ju hända.Kollar de konton vid ansökan innan ev samtal och inledande.
Smålån / hjälp Lån är också med på swish el konton
Vad gäller
I vissa fall kan väl sådant kollas om borgenärerna vill/begär omprövning? Vad är annars anledningen att man ska begära omprövning vid bonus/rejält ökad inkomst osv om det ändå inte finns någon risk att det kommer fram?Som sagt. Det kollas inga konton så länge du har inledande/skuldsanering.
så utifrån det så kan du ta emot hur många Swishar du vill.
Vad sen banken säger är en annan sak![]()