Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Får man lån med dessa förutsättningar?!

Inkomst: 530 000kr
Underskott: 6000kr

Betalningsanmärkningar och andra anmärkningar
Skuld hos kronofogden saknas per 2018-03-23.
Personen har haft en skuld hos kronofogden under 16 av de senaste 24 månaderna. Den högsta skulden uppgick till 206.166 kr.
Beloppen ovan avser oreglerade skulder hos kronofogden. Observera att dessa skulder ibland omfattar fordringar som även finns redovisade som betalningsanmärkningar.
Skuld hos kronofogden de senaste 24 månaderna.
Beloppen i kr visar det högsta beloppet som rapporterats till UC under månaden.
För period som är utelämnad, saknar UC kännedom om skuldsaldot.

10 st betalningsanmärkningar, samtliga försvinner senare i år.

Inga förfrågningar.

Uc betyg: 12,3

Först och främst.
Det ovan visar hur jävla konstigt UC mäter betyget.

Du har 10 anmärkningar jag har 3
Du har 530K inkomst - Jag har 800K
Du har haft skuld hos KF 16 av 24 månader - Jag har haft det 2 av 24

Trots detta har vi samma UC Betyg....

Men det finns väl 2-3 bolag som eventuellt kan hjälpa dig. Avanzia,Svea,Avida eventuellt Remember.

Först och främst.
Det ovan visar hur jävla konstigt UC mäter betyget.

Du har 10 anmärkningar jag har 3
Du har 530K inkomst - Jag har 800K
Du har haft skuld hos KF 16 av 24 månader - Jag har haft det 2 av 24

Trots detta har vi samma UC Betyg....

Men det finns väl 2-3 bolag som eventuellt kan hjälpa dig. Avanzia,Svea,Avida eventuellt Remember.
Jag har varit med om precis samma sak. Jag tolkar det som att ju högre inkomst man har, desto mer "rika" människor med tillgångar jämförs man med, gruppen blir ganska liten. Har man då sämre ekonomi än de övriga så blir UC-scoren hög. Har även en teori att det blir svårare att få bra score ju äldre man blir. Har inget med återbetalningsförmåga att göra.

Jag har varit med om precis samma sak. Jag tolkar det som att ju högre inkomst man har, desto mer "rika" människor med tillgångar jämförs man med, gruppen blir ganska liten. Har man då sämre ekonomi än de övriga så blir UC-scoren hög. Har även en teori att det blir svårare att få bra score ju äldre man blir. Har inget med återbetalningsförmåga att göra.
De resonerar som att det är ok att ha anmärkningar och många ff när man är ung, men allvarligt när man är äldre.

UC mäter hur stor sannolikhet det är att man hamnar hos KFM och att de inte lyckas driva in hela skulden.

Det där med att det blir svårare ju äldre man blir är ju intressant, inte alls omöjligt att det är så. På något sjukt cyniskt sätt låter det rimligt om man ser på det med "UC-ögon".

Uc och alla andra liknande bolag borde försvinna!

Nja, om de försvann helt skulle nog många fler hamna i svårigheter och det skulle tex bli rejält mycket krångligare att handla mot faktura, eller åtminstone skulle fakturaavgifter skjuta i höjden. Därmed inte sagt att det fungerar bra idag, UC är alldeles för stelbenta och tittar ibland på helt fel saker, lägger för mycket vikt på andra, och ser inte ens hela bilden (de vet inte om man har tio-tjugotals sms-lån tex) samtidigt som de straffar ut människor för hårt med betalningsanmärkningar för småsaker som man rättat till omgående. Bara en sån sak som att det är negativt att själv försöka hitta bästa lånevillkoren genom att söka hos många aktörer och därmed dra på sig upplysningar är ju helt galet egentligen.

Nja, om de försvann helt skulle nog många fler hamna i svårigheter och det skulle tex bli rejält mycket krångligare att handla mot faktura, eller åtminstone skulle fakturaavgifter skjuta i höjden. Därmed inte sagt att det fungerar bra idag, UC är alldeles för stelbenta och tittar ibland på helt fel saker, lägger för mycket vikt på andra, och ser inte ens hela bilden (de vet inte om man har tio-tjugotals sms-lån tex) samtidigt som de straffar ut människor för hårt med betalningsanmärkningar för småsaker som man rättat till omgående. Bara en sån sak som att det är negativt att själv försöka hitta bästa lånevillkoren genom att söka hos många aktörer och därmed dra på sig upplysningar är ju helt galet egentligen.

Ja självklart är det så. Blir bara så sjukt frustrerande när man sitter fast i deras system så länge. Jobbade ihjäl mig för att bli skuldfri, fick bort ca 200 000 på två år och ändå är man körd ett tag till...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp