Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Får man ha en bil vid löneutmätning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag ironiserade över ditt sätt att nedvärdera de som kommer med korrekt juridisk information, om och om och om igen.
Men för all del, vi kallar utslag för domar, beslag för utmätning, borgensman för borgenär, föreläggande för skuld att betala, invändning för överklagande, underrättelse för delgivning.
Ganska snart kommer det inte gå att besvara en enda fråga korrekt.
Har inte nedvärderat ngn! Däremot så tycker jag att när ni håller på med ert “kämpa” i tråd efter tråd så förlöjligar ni oss andra som ni anser att vi inte fattar det ni ”försöker” förklara. Det är nedvärderande om ngt! Jag tycker att det är osmakligt speciellt när det kommer från er två som har mkt kunskap.

Senast ändrad:
Har inte nedvärderat ngn! Däremot så tycker jag att när ni håller på med ert “kämpa” i tråd efter tråd så förlöjligar ni oss andra som ni anser att vi inte fattar det ni ”försöker” förklara. Det är nedvärderande om ngt! Jag tycker att det är osmakligt speciellt när det kommer från er två som har mkt kunskap.
Så som sägs så ofta här, om "kämpa" stör så mycket, scrolla vidare och låt det vara?
Det här forumet ska väl vara inkluderande?
Om inte, vilka är det som ska exkluderas?

Så som sägs så ofta här, om "kämpa" stör så mycket, scrolla vidare och låt det vara?
Det här forumet ska väl vara inkluderande?
Om inte, vilka är det som ska exkluderas?
Om det stör så mkt när man inte använder exakt de rätta begreppen scrolla vidare och låt det vara. 98% fattar ändå.

Om det stör så mkt när man inte använder exakt de rätta begreppen scrolla vidare och låt det vara. 98% fattar ändå.
Och så får de svar som "polisen kan inte utmäta din bil om du har löneutmätning och inte är registrerad ägare".
Om du vill att folk med skulder ska veta sina rättigheter och skyldigheter bör du inte skjuta ner på de som ger svar som är juridiskt korrekta, bara för att du inte gillar tonen.
Det bör vara öppet för författaren av inlägget att formulera detta efter eget tycke.
Ofta har det hjälpt tråden och både relevant lagstiftning och praxis getts som hänvisning, sen att mottagaren sällan är mottaglig för detta kan knappast lasta den som förmedlar kunskapen.
Välj själv vilken inriktning detta forum ska ha, en möjlighet att få reda på hur det faktiskt går till eller en grupp för reaktioner när tråden skapas "Kronofogden stal min frus bil!" med reaktioner som "Helt sjukt!" och "Lagvidrigt!".

Och så får de svar som "polisen kan inte utmäta din bil om du har löneutmätning och inte är registrerad ägare".
Om du vill att folk med skulder ska veta sina rättigheter och skyldigheter bör du inte skjuta ner på de som ger svar som är juridiskt korrekta, bara för att du inte gillar tonen.
Det bör vara öppet för författaren av inlägget att formulera detta efter eget tycke.
Ofta har det hjälpt tråden och både relevant lagstiftning och praxis getts som hänvisning, sen att mottagaren sällan är mottaglig för detta kan knappast lasta den som förmedlar kunskapen.
Välj själv vilken inriktning detta forum ska ha, en möjlighet att få reda på hur det faktiskt går till eller en grupp för reaktioner när tråden skapas "Kronofogden stal min frus bil!" med reaktioner som "Helt sjukt!" och "Lagvidrigt!".
Jag har ingenting att klaga på inriktningen på forumet, forumet är kanon. Om du går tillbaka och läser om hela tråden en gång till då kanske du inser vad det har klagats på och så har du en gyllene chans att dra lärdomar.
Är du själv missnöjd med riktningen på forumet så är det helt frivilligt att hänga här.

Den ursprungliga frågan som ts har ställt har besvarats så nu låser jag denna tråd innan den spårar ur.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp