Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Får man behålla sin skatteåterbäring?

Nu vet jag inte hur länge du haft inledande men under sanering så räknar de flesta bolagen av mot kapital i första hand så det blir inte mkt räntor som betalas. Några räknar av mot ränta.
Är det inte bättre att de gör så (i första hand kapital)

Är det inte bättre att de gör så (i första hand kapital)
Många med sanering tycker nog lite eljest ;) För min del spelade ingen roll. Var bara glad att ha fått sanering. Men fick tillbaka runt 4000 kr varje år under min sanering så några räknade av mot ränta.

Det går aldrig att säga. Har någon bestämd uppfattning om det har den fel.
Det beror på när sökande begär verkställighet och det är i princip aldrig direkt vid utslaget.
Så där finns en ynka chans att man får behålla lönen i Mars och skatteåterbäring i April?

Så man får behålla sin skatteåterbäring trots skuldsaldo? :eek:
Har du beslutad saneringen har du inget skuldsaldo hos kfm.
I samband m inledande upphör all utmätning men man kan bli tvungen betala in ev skatteåterbäring som man väntas få under inledande. Skusan utmäter ingenting.

Har du beslutad saneringen har du inget skuldsaldo hos kfm.
I samband m inledande upphör all utmätning men man kan bli tvungen betala in ev skatteåterbäring som man väntas få under inledande. Skusan utmäter ingenting.
Har man skulder till det allmänna avräknas skatteåterbäring ändå om inte beslutet fått laga kraft.

Har man skulder till det allmänna avräknas skatteåterbäring ändå om inte beslutet fått laga kraft.
Jag hade skuld hos CSN som väl räknas till det allmänna. Ingenting av den skatteåterbäring jag fick under inledande räknades bort till den skulden. Fick hela skatten utbetald.

Jag hade skuld hos CSN som väl räknas till det allmänna. Ingenting av den skatteåterbäring jag fick under inledande räknades bort till den skulden. Fick hela skatten utbetald.
Okej, då har något gått fel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp