Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Får man alltid en anmärkning om man hamnar hos KFM?

Ett annat tips i all välmening!

Lär er lagen om inkasso, hur KFM fungerar samt vad som gäller när ärendet mår tingsrätten. Lär ni er inte det så kommer ni aldrig komma ur skuldträsket!

måste hålla med idle.och använd sökfunktionen kommer fram mycket trådar där

var hos min bank idag och fick ett lån på 40,000 för att betala av min sms lån, så till alla er som har svårt att få lån med för många uc förfrågningar, gå till er bank och var helt ärliga hur läget ligger till.

Önskar jag kunde gå till min bank NU, men har fortfarande 22 uc förfrågningar. Vi har en tid om en dryg månad då mina uc är nere i 18 st. Det är inte "bara" att gå till sin bank och förklara läget, det är det nog många här som håller med om. Banken har också sina regler. Vore det så enkelt skulle jag ha kunnat lösa mina problem mycket tidigare.

Jag har också runt 20 förfrågningar, så jag måste väl haft turen att ha en schysst bankman.

Jag har en bra bankman, hon föreslog att vänta ut mina förfrågningar, sen ska vi hitta en lösning på det här och försöka samla mina smålån. Har tokmycket blancolån, jag skäms! En massa dumma, dyra smålån, 20 000 hit, 15 000 dit, det är dessa jag vill bli av med! Det jobbiga är att det snart hinner skita sig innan jag har tid hos min bank! Hon har semester till på måndag, så jag har mailat henne för att ev. få en tid tidigare så vi hinner hitta en lösning! Tänker spärra mig överallt sedan! Jag tänker aldrig mer leva såhär som jag gjort det senaste året, med oro över pengar precis hela tiden. Det går ut över hälsan, med ångest och ont i magen, och rädd för posten varje dag! Känns detta igen?

Jag har aldrig haft något med KFM att göra, men den här månaden MÅSTE jag betala 2800 kr till Snabblån genom Svea Inkasso, och det är ett problem då jag varit sjukskriven och fått mycket mindre i lön denna månad! Ont i magen av att de ska skicka den här räkningen till KFM! Om det sker, hur lång tid får man isåfall på sig att betala? Jag gör ALLT för att INTE få en anmärkning eller i ett missbruksregister! Hur lång tid tar det innan man hamnar i ett missbruksregister? Har fått en sista chansen räkning på ett av mina dumma smålån, det MÅSTE också betalas, annars hotade de med att jag hamnar i missbruksregistret! Någon som vet om snabblån beviljar avbetalningsplan?

Intresserad av vilket bolag som hotar med en missbruksregistrering. Misskött Kredit rapporteras normalt sätt bara av banker och andra finansinstitut som har blancoregistrerat krediten hos UC

Har fått en sista chansen räkning på ett av mina dumma smålån, det MÅSTE också betalas, annars hotade de med att jag hamnar i missbruksregistret! Någon som vet om snabblån beviljar avbetalningsplan?

Har du länk till sidan där du lånade pengarna? Det finns vissa lagar och regler som gäller för missbruksregistrering.
Eller ja, i alla fall om hur dessa noteringar får användas vid framtida kreditupplysningar.

Senast ändrad:
Dom menar nog missbruksregister med en vanlig betalningsanmärkning.

Dom menar nog missbruksregister med en vanlig betalningsanmärkning.
Jo, förmodligen så är det ju det de menar. Dock så är ju inte det ett beslut som ett inkassobolag kan ta, det kan ju endast ske efter utslag från kronofogden eller domstol. Så lite mer info från frågeställaren behövs för att kunna ge ett bättre svar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp