Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Får kfm automatiskt information om bouppteckning ?

Jag undrar bara om kronofogden automatiskt får information om bouppteckning om det tex blir något arv oavsett storlek?Hur mycket behöver det handla om för att kfm ska bli intresserade av att utmäta det?Och behöver det bli utbetalt innan det kan utmätas?Tillägger att det häller när det inte är nån löneutmätning men det finns skulder.

Inte automatiskt vad jag vet. Vissa borgenärer har bra koll och tipsar.
Skulle säga att undre gränsen går vid 200 kr. Behöver inte ha betalats ut, man skickar till alla andra dödabodelägare att som ska se till att göra enl kfms beslut.
Löneutmätning eller inte saknar betydelse.

Om det är flera dödsbodelägare borde väl inte hela arvsumman kunna tas utan bara den del som är till den med skulder?Tänk om de andra vägrar då?

Inte automatiskt vad jag vet. Vissa borgenärer har bra koll och tipsar.
Skulle säga att undre gränsen går vid 200 kr. Behöver inte ha betalats ut, man skickar till alla andra dödabodelägare att som ska se till att göra enl kfms beslut.
Löneutmätning eller inte saknar betydelse.
De får ju inte ta det som tillhör övriga dödsbodelägare?

Om det är flera dödsbodelägare borde väl inte hela arvsumman kunna tas utan bara den del som är till den med skulder?Tänk om de andra vägrar då?

Om dom vägrar efter att ha tagit del av beslutet kan dom bli betalningsskyldig själv och bli misstänkt för brott.

Fast om man avstår arv finns det ju inget att ta.Om det görs i tid vill säga.Eller om det finns överlåtelseförbud i ett testamente får det inte utmätas heller.Det är lite lurigt detta.Arvsskiftet måste skett innan utmätning har jag förstått det som.Eller har jag fel?

Om dom vägrar efter att ha tagit del av beslutet kan dom bli betalningsskyldig själv och bli misstänkt för brott.
Skulle tro att det skulle kunna vara om man har nån skuld till skatteverket tex det är större risk för att det tas men om det inte finns nån skuld till dom så gör skatteverket inget.

Fast om man avstår arv finns det ju inget att ta.Om det görs i tid vill säga.Eller om det finns överlåtelseförbud i ett testamente får det inte utmätas heller.Det är lite lurigt detta.Arvsskiftet måste skett innan utmätning har jag förstått det som.Eller har jag fel?

Ja du har fel.
Nej avstår du blir det annorlunda. Det är även en klockren väg att gå för att få avslag på skuldsaneringar ett bra tag.

Skulle tro att det skulle kunna vara om man har nån skuld till skatteverket tex det är större risk för att det tas men om det inte finns nån skuld till dom så gör skatteverket inget.
Okej, ja det är din bedömning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp