Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Får KF mäta ut löneförhöjning?

Hej, jag har sedan några månader tillbaka en löneutmätning på en summa som alltid har varit fast. Nu är det ju så att jag även jobbar mot premie som diffar varje månad från allt mellan 1000-6000 kr. Borde det inte lägga ett snitt som dras varje månad? För vad jag vet så är det alltid ett fast belopp som skall dras?
För det andra, vi fick löneförhöjning i November på ca 1000 kr i månaden som vi inte har fått ännu utan som skulle komma retroaktivt på kommande lönen, har KF verkligen rätt att mäta ut den oxå?

Mvh

Inte det retroaktiva

Alltså en utbetalning som avser retroaktivt tid går utmäta, utbetalningar som skett påverkar däremot inget

Att någon fått behålla 10000 för mycket i mars påverkar inget I april

Ja tyvärr , jag fick mitt beslut ändrat förra veckan till ett maxbeslut för dom såg jag jämkade . Så nu tar dom en normal månad 26 000 kr :) så finns chans dom kommer ändra hela ditt beslut . Däremot så minskar ju skulden snabbare istället ! Jag såg det som positivt faktiskt

Får jag fråga hur länge du jämkade innan de ändrade ditt beslut? Funderar på att börja jämka då jag måste flytta och det är enda sättet för mig att få pengar till depositionen, därav att jag är nyfiken.

Du har såklart en poäng i att det är fördelaktigt ändå då det innebär att skulden betalas av snabbare men just nu behöver jag verkligen få ut några tusen extra en månad pga boendesituationen.

Har också fått löneökning som utbetalas retroaktivt med majlönen, den nya lönen har jag redan meddelat dem om så tänker/hoppas att de kanske inte går in och kollar om mina uppgifter stämmer sådär meddetsamma iom att jag nyligen meddelat ökad inkomst..?

Får jag fråga hur länge du jämkade innan de ändrade ditt beslut? Funderar på att börja jämka då jag måste flytta och det är enda sättet för mig att få pengar till depositionen, därav att jag är nyfiken.

Du har såklart en poäng i att det är fördelaktigt ändå då det innebär att skulden betalas av snabbare men just nu behöver jag verkligen få ut några tusen extra en månad pga boendesituationen.

Har också fått löneökning som utbetalas retroaktivt med majlönen, den nya lönen har jag redan meddelat dem om så tänker/hoppas att de kanske inte går in och kollar om mina uppgifter stämmer sådär meddetsamma iom att jag nyligen meddelat ökad inkomst..?
Jag fick först ett nytt beslut 2 veckor innan med en höjning på 2000 kr bara , sen två veckor senare kom max beslutet! Kunde jämka 1 år precis innan det upptäcktes :) ja man får se det som positivt att man blir fri hos kronofogden istället på 18 mån istället för över 60 mån annars :) bara att bita i det sura äpplet och köra på ;)

Har du stora skulder idag ? För ett maxbeslut det gör stor skillnad , efter varje betalning från kroppen så minskar räntan med 400 kr per månad :) så gör väldigt stor skillnad :)

Har du stora skulder idag ? För ett maxbeslut det gör stor skillnad , efter varje betalning från kroppen så minskar räntan med 400 kr per månad :) så gör väldigt stor skillnad :)

Tack för svar
Ett år var ju ändå lång tid, då borde jag rimligen klara mig en månad iaf innan det upptäcks!

Har en dryg miljon i dagsläget men skulden kommer att sjunka till ca 160 000 inom ett par veckor (försäljning av bostad). Har löneutmätning på 16 000 i månaden så det borde inte röra sig om en evighetslång historia.

Min tanke är, om jämkning går oupptäckt, att betala in så mycket extra jsg kan per månaden, försöka få till snöbollseffekten liksom.

Minskad ränta med 400 per månad låter ju inte fel! Jag tycks betala i princip bara ränta för närvarande men hoppas det ska bli bättre när skulden snart blir så mycket lägre..

Tack för svar
Ett år var ju ändå lång tid, då borde jag rimligen klara mig en månad iaf innan det upptäcks!

Har en dryg miljon i dagsläget men skulden kommer att sjunka till ca 160 000 inom ett par veckor (försäljning av bostad). Har löneutmätning på 16 000 i månaden så det borde inte röra sig om en evighetslång historia.

Min tanke är, om jämkning går oupptäckt, att betala in så mycket extra jsg kan per månaden, försöka få till snöbollseffekten liksom.

Minskad ränta med 400 per månad låter ju inte fel! Jag tycks betala i princip bara ränta för närvarande men hoppas det ska bli bättre när skulden snart blir så mycket lägre..
Tror ju att du skulle kunna göra en deal med inkasso bolagen om dom sista 160k , betala in kanske 3k och dom dra tillbaka ! Det har nästan samtliga av mina erbjudit förutom Lowell Svea och Intrum . Och satt och räknade lite på det ..skulle behöva ca 40k för att få dom dra tillbaka totalt 280k från kronofogden ! Så du kommer klara det :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp