Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Får jag försäkringspengar?

Hej,

jag har löneutmätning med stora skulder hos KFM.
Förra veckan rånades jag av två killar, varav en hade kniv. Anmälan till polis och försäkringsbolag är gjord och nu ska jag skicka in en fullmakt till mitt försäkringsbolag så att de kan kolla polisutredning, sjukhusjournaler, och få tillgång till alla myndigheter i Sverige..

Jag hade inte så mycket på mig, men antar att jag får ersättning för själva rånet (händelsen), och gissar på några tusenlappar.

Kollar försäkringsbolaget upp KFM, och har dom sen rätt att inte betala ut någon försäkringsersättning för att jag har skulder? Jag har läst olika på internet.
Låter ju helt sjukt om jag inte har rätt att vara försäkrad mot sådana här händelser bara för att jag har skulder... eller?

Någon som vet?

Hej,

Förra veckan rånades jag av två killar, varav en hade kniv. Anmälan till polis och försäkringsbolag är gjord och nu ska jag skicka in en fullmakt till mitt försäkringsbolag så att de kan kolla polisutredning, sjukhusjournaler, och få tillgång till alla myndigheter i Sverige..

Jag hade inte så mycket på mig, men antar att jag får ersättning för själva rånet (händelsen), och gissar på några tusenlappar.

Kollar försäkringsbolaget upp KFM, och har dom sen rätt att inte betala ut någon försäkringsersättning för att jag har skulder? Jag har läst olika på internet.
Låter ju helt sjukt om jag inte har rätt att vara försäkrad mot sådana här händelser bara för att jag har skulder... eller?

Någon som vet?

Jag kan dessvärre inte svara på Dina frågor, men vill bara innerligt beklaga det fruktansvärda som Du har varit med om... Det gör mig sååå ont att höra... :(
Hoppas någon kan ge Dig ett adekvat svar och hoppas innerligt att Du får behålla pengarna... Har svårt för att tro att försäkringsbolaget samarbetar med KF. Det är väll mest myndigheter emellan som samarbetar, inte privatägda försäkringsbolag.

Det kan du räkna med,
Det kommer att gå på din hemförsäkring under momentet "Överrfall"
Hos samtliga försäkringsbolag som erbjuder hemförsäkring är det praxis att just överfall ingår i grundskyddet så jag är ganska säker på att någon form av ersättning kommer du att få.
Ett tips är att även omgående söka ersättning hos brottsofferjouren för kan man inte identifiera killarna så har du rätt att få ersättning därigenom också.

Hej,

Någon som vet?
Hej,

Någon som vet?

Jag jobbar på ett stort försäkringsbolag och det görs inga sådana kontroller mot KF. Misstänker man större bedrägerier och försäkringsfallet är under utredning av utredare kankse kan hända att det sker, men det är absolut inget som görs i vanliga skadeutbetalningar.
Beklagar upplevelsen :-/

Skadestånd kan i vissa fall vara fredat från utmätning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp