Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Får inget erbjudande - samla lån

Har ungefär 130 000 i lån hos olika kreditgivare, speciellt då små krediter. Har försökt ett flertal gånger att samla men får avslag varje gång. Har inga betalningsanmärkningar och tjänar 350 000 i årslön.

oerhört konstigt och väldigt jobbigt då det verkligen skulle hjälpa mig, räntorna är skyhöga.

Har ungefär 130 000 i lån hos olika kreditgivare, speciellt då små krediter. Har försökt ett flertal gånger att samla men får avslag varje gång. Har inga betalningsanmärkningar och tjänar 350 000 i årslön.

oerhört konstigt och väldigt jobbigt då det verkligen skulle hjälpa mig, räntorna är skyhöga.
Troligtvis för du försöker o söker lån för ofta, vilket medför ett x antal förfrågningar. Varje förfrågan registreras och finns kvar i 12 månader.
Kolla din senaste uc kopia på hur många förfrågningar du har.

Vad har du för UC Score?

Rent spontant låter det märkligt att du inte får några erbjudanden alls med så pass låg total lånesumma.

Antal förfrågningar spelar tex in som sagt.

Ring till Lendo och prata med en handläggare och berätta problemet. Dom lotsar dig rätt därefter är min erfarenhet.

Ring till Lendo och prata med en handläggare och berätta problemet. Dom lotsar dig rätt därefter är min erfarenhet.
Lendo kan ju inte göra så mkt dock, visar ju bara bankernas erbjudanden. Är man inte godkänd någonstans så är det ngt problem på ngt håll

Antal förfrågningar?
Uc betyg?

Ser att min uc förfrågan inte är toppen, det är kört

Vad har du för UC Score?

Rent spontant låter det märkligt att du inte får några erbjudanden alls med så pass låg total lånesumma.

Antal förfrågningar spelar tex in som sagt.
Jag som haft panik över att det känts mycket… kommer inte få något samlingslån så får väl hålla ut

Jag som haft panik över att det känts mycket… kommer inte få något samlingslån så får väl hålla ut
Summan i sig behöver du inte oroa dig för. Den är ju klart hanterbar så länge du har fast inkomst. Räntorna på lånen kan ju däremot vara väldigt sura/höga och av den anledningen kan det vara värt att försöka slå ihop dem. Det viktiga nu är att du försöker amortera ner och inte låter det växa. Kanske det kräver någon sorts beteendeförändring och attityd. Det gör det oftast. För mig har det främst handlat om vad som kanske kan kallas konsumtionsberoende (mer glorifierat uttryckt "samlande").

Men jag har på senare år börjat inse risken med samlingslån. Och jag kan nog vara ett varnande exempel för dig. För ungefär 10 år sedan hade jag ungefär lika mycket lån som dig. Och tyckte det kändes lite jobbigt. Idag har jag ungefär 800 K i blanco. Och då har jag ändå lyckats kriga ner ungefär 100 K senaste två åren och lyckats nolla alla krediter. Så jag känner att jag är i rätt rörelse och därigenom att "det går bra nu" (trots att det ju rör sig om en sjuk summa lån egentligen).

Om mitt tidigare "spel" var samlande så är det nu snarare att försöka få in så mycket som möjligt för att betala ner. Varenda dvd jag säljer för 14 kr känns som ett meningsfullt litet bidrag :) Det håller min motivation uppe.

Så fundera på (du vet det ju säkert redan) på var orsaken är att du har börjat bygga grunden för ett låneberg. Spel, festande, konsumtion, dåliga investeringar etc. Sedan måste du börja bryta mönster där. Annars finns risken att du snart joinar mig och många andra här med tio gånger högre skulder totalt om ett antal år.

Risken med samlingslån är också att de kan bli då stora att de känns svåra att "kriga" mot. Alltså att amortera ner extra på. Att lägga in 3000 kr på mitt Resurs-lån på 500 K känns nästan meningslöst. Med ett antal mindre lån finns ju möjligheten att tex välja snöbollsmetoden och "with vengeance" (för att citera gurun "Dave Ramsey" attackera det minsta lånet först med full kraft och hög motivation. Sedan nästa, och nästa...

Ser att min uc förfrågan inte är toppen, det är kört
Hur illa är det? Tid och tålamod är dina vänner här. Det blir bättre vartefter du inte gör fler ansökningar, kanske betalar ner kreditkort (det är av mycket större betydelse än blancolån) osv

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp